[cat] En el procés d’aprenentatge de les matemàtiques podem distingir
diferents fases des d’un punt de vista evolutiu. Inicialment es desenvolupen una
sèrie d’habilitats innates i coneixements informals, i sobre aquests es
construeixen els coneixements formals que s’aprenen a l’escola.
Quan sorgeixen dificultats en aquest procés, és important que com a
orientadors educatius les identifiquem de manera primerenca i ens centrem en
les capacitats de l’alumne i en els recursos que l’ajudaran a desenvolupar
estratègies compensatòries, i no en les seves dificultats.
Les intervencions que es duguin a terme s’han de regir pels principis de la
inclusió, en la línia del que planteja el Disseny Universal per a l’Aprenentatge
(DUA), i de la prevenció, a través de models com el de Resposta a la
Intervenció (RtI). D’aquesta manera les mesures i suports no només seran
bones per als alumnes amb DEA, sinó que se’n podrà beneficiar tothom.
Tot això es reflecteix a la proposta d’intervenció plantejada en aquest
treball a partir dels resultats d’una investigació qualitativa i de l’anàlisi de dos
casos reals.