dc.contributor |
De la Iglesia Mayol, Begoña |
|
dc.contributor.author |
Obrador Reus, Anna |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-14T12:35:31Z |
|
dc.date.issued |
2023-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170001 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En el procés d’aprenentatge de les matemàtiques podem distingir
diferents fases des d’un punt de vista evolutiu. Inicialment es desenvolupen una
sèrie d’habilitats innates i coneixements informals, i sobre aquests es
construeixen els coneixements formals que s’aprenen a l’escola.
Quan sorgeixen dificultats en aquest procés, és important que com a
orientadors educatius les identifiquem de manera primerenca i ens centrem en
les capacitats de l’alumne i en els recursos que l’ajudaran a desenvolupar
estratègies compensatòries, i no en les seves dificultats.
Les intervencions que es duguin a terme s’han de regir pels principis de la
inclusió, en la línia del que planteja el Disseny Universal per a l’Aprenentatge
(DUA), i de la prevenció, a través de models com el de Resposta a la
Intervenció (RtI). D’aquesta manera les mesures i suports no només seran
bones per als alumnes amb DEA, sinó que se’n podrà beneficiar tothom.
Tot això es reflecteix a la proposta d’intervenció plantejada en aquest
treball a partir dels resultats d’una investigació qualitativa i de l’anàlisi de dos
casos reals. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Pensament matemàtic |
ca |
dc.subject.other |
Dificultats Específiques d’Aprenentatge (DEA) |
ca |
dc.subject.other |
Discalcúlia |
ca |
dc.subject.other |
Educació Inclusiva |
ca |
dc.subject.other |
Orientació Educativa |
ca |
dc.title |
Dificultats específiques d’aprenentatge de les matemàtiques al primer cicle d’educació primària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-06-03T11:24:31Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|