Assetjament escolar a primària: proposta d'intervenció enfocada en la prevenció

Show simple item record

dc.contributor Cardona Costa, Catalina
dc.contributor.author Torres Torres, Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-15T06:46:08Z
dc.date.available 2025-04-15T06:46:08Z
dc.date.issued 2025-04-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170007
dc.description.abstract [cat] El fenomen de l'assetjament escolar representa un desafiament persistent i perjudicial en l'àmbit educatiu, afectant la salut mental, emocional i física dels estudiants. Aquest treball s'enfoca a revisar el marc teòric del bullying i els programes relacionats amb l'educació primària, proposant intervencions que no només abordin els casos d'assetjament, sinó també les seves causes subjacents, promovent un ambient escolar inclusiu i segur. Abordar l'abús entre iguals des de les seves primeres etapes és fonamental per evitar que s'arreli i promoure relacions saludables. La persistència i l'impacte de l’assetjament escolar ressalten la necessitat d'implementar mesures preventives i d'intervenció primerenca, basades en el diàleg, la cooperació i la promoció d'una cultura escolar basada en el respecte, el diàleg i la inclusió. ca
dc.description.abstract [eng] The phenomenon of bullying represents a persistent and harmful challenge in the educational environment, affecting the mental, emotional and physical health of students. This work focuses on reviewing the theoretical framework of bullying and the programs related to primary education, proposing interventions that not only address the cases of bullying, but also its underlying causes, promoting an inclusive and safe school environment. Addressing peer-to-peer abuse from the earliest stages is essential to prevent its recurrence and promote healthy interpersonal relationships. The persistence and impact of bullying highlights the need to implement preventive and early intervention measures based on dialogue, cooperation and the promotion of a school culture based on respect and inclusion. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Assetjament escolar ca
dc.subject.other Intervenció primerenca ca
dc.subject.other Prevenció ca
dc.subject.other Cooperació ca
dc.subject.other Formació continuada ca
dc.subject.other School bullying ca
dc.subject.other Bullying ca
dc.subject.other Early intervention ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Prevention ca
dc.subject.other Cooperation ca
dc.subject.other Teacher training ca
dc.title Assetjament escolar a primària: proposta d'intervenció enfocada en la prevenció ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics