Pla pel foment de l’hàbit de la lectura en estudiants de quart d’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Cardona Costa, Catalina
dc.contributor.author Rodríguez Guasch, Pablo
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-15T07:28:44Z
dc.date.available 2025-04-15T07:28:44Z
dc.date.issued 2025-04-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170012
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de fi de grau se centra a analitzar i aconseguir promoure l'hàbit de la lectura en alumnes de quart de primària. Això es realitza mitjançant una intervenció basada en el treball cooperatiu, tant en l'àmbit escolar com familiar. En ell, s'analitza el marc teòric d'estudis previs sobre els hàbits de lectura en la infància i els beneficis d'aquesta per al desenvolupament cognitiu i emocional dels nens, així com estratègies efectives per a fomentar la lectura en l'entorn escolar i familiar. S'aprofundeix en la creació d'ambients lectors i el paper de les famílies en la formació d'hàbits lectors positius. La intervenció dissenyada consisteix en tretze sessions realitzades en el context escolar, on s’han implementat activitats col·laboratives i motivadores per a despertar l'interès i el gust per la lectura entre els alumnes. En aquestes sessions s'inclouen lectures compartides, debats literaris i activitats creatives. A més, es proposen dues accions dirigides a les famílies amb l'objectiu d'involucrar-les de manera activa en el procés de l'adquisició de l'hàbit de lectura. Els resultats que s'esperen amb aquesta intervenció serien un augment en l'interès per la lectura i una major participació de les famílies en el procés d'aprenentatge lector. ca
dc.description.abstract [eng] This final degree project focuses on analyzing and promoting the habit of reading in fourth grade students. This is done through an intervention based on cooperative work, both in the school and family spheres. It analyses the theoretical framework of previous studies on reading habits in childhood and its benefits for the cognitive and emotional development of children, as well as effective strategies to promote reading in the school and family environment. It delves into the creation of reading environments and the role of families in the formation of positive reading habits. The intervention designed consisted of thirteen sessions carried out in the school context, where collaborative and motivating activities were implemented to awaken interest and taste for reading among students. These sessions include shared readings, literary debates and creative activities. In addition, two actions aimed at families are proposed with the aim of actively involving them in the process of acquiring the reading habit. The results expected with this intervention would be an increase in interest in reading and a greater participation of families in the process of reading. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Hàbit ca
dc.subject.other Lectura ca
dc.subject.other Alumnes ca
dc.subject.other Foment ca
dc.subject.other Famílies ca
dc.subject.other Habit ca
dc.subject.other Reading ca
dc.subject.other Students ca
dc.subject.other Promotion ca
dc.subject.other Families ca
dc.title Pla pel foment de l’hàbit de la lectura en estudiants de quart d’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics