dc.contributor |
Cardona Costa, Catalina |
|
dc.contributor.author |
Rodríguez Guasch, Pablo |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-15T07:28:44Z |
|
dc.date.available |
2025-04-15T07:28:44Z |
|
dc.date.issued |
2025-04-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170012 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball de fi de grau se centra a analitzar i aconseguir promoure l'hàbit de la
lectura en alumnes de quart de primària. Això es realitza mitjançant una intervenció basada
en el treball cooperatiu, tant en l'àmbit escolar com familiar. En ell, s'analitza el marc teòric
d'estudis previs sobre els hàbits de lectura en la infància i els beneficis d'aquesta per al
desenvolupament cognitiu i emocional dels nens, així com estratègies efectives per a
fomentar la lectura en l'entorn escolar i familiar. S'aprofundeix en la creació d'ambients
lectors i el paper de les famílies en la formació d'hàbits lectors positius. La intervenció
dissenyada consisteix en tretze sessions realitzades en el context escolar, on s’han
implementat activitats col·laboratives i motivadores per a despertar l'interès i el gust per la
lectura entre els alumnes. En aquestes sessions s'inclouen lectures compartides, debats
literaris i activitats creatives. A més, es proposen dues accions dirigides a les famílies amb
l'objectiu d'involucrar-les de manera activa en el procés de l'adquisició de l'hàbit de lectura.
Els resultats que s'esperen amb aquesta intervenció serien un augment en l'interès per la
lectura i una major participació de les famílies en el procés d'aprenentatge lector. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This final degree project focuses on analyzing and promoting the habit of reading in
fourth grade students. This is done through an intervention based on cooperative work, both
in the school and family spheres. It analyses the theoretical framework of previous studies on
reading habits in childhood and its benefits for the cognitive and emotional development of
children, as well as effective strategies to promote reading in the school and family
environment. It delves into the creation of reading environments and the role of families in
the formation of positive reading habits. The intervention designed consisted of thirteen
sessions carried out in the school context, where collaborative and motivating activities were
implemented to awaken interest and taste for reading among students. These sessions include
shared readings, literary debates and creative activities. In addition, two actions aimed at
families are proposed with the aim of actively involving them in the process of acquiring the
reading habit. The results expected with this intervention would be an increase in interest in
reading and a greater participation of families in the process of reading. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Hàbit |
ca |
dc.subject.other |
Lectura |
ca |
dc.subject.other |
Alumnes |
ca |
dc.subject.other |
Foment |
ca |
dc.subject.other |
Famílies |
ca |
dc.subject.other |
Habit |
ca |
dc.subject.other |
Reading |
ca |
dc.subject.other |
Students |
ca |
dc.subject.other |
Promotion |
ca |
dc.subject.other |
Families |
ca |
dc.title |
Pla pel foment de l’hàbit de la lectura en estudiants de quart d’educació primària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|