[cat] La salut mental és un tema que, tot i estar cada vegada més treballat, encara
està poc observat quina és la seva afectació al llarg del temps en infants (i
adolescents). És per això, que aquest treball pretén explicar diversos aspectes més
enllà de l’aula i els quals poden afectar els alumnes, alguns aspectes que afecten
dins classe per finalitzar amb una proposta sobre prevenció de diverses condicions
mentals amb activitats d’identificació d’emocions, cohesió de grup i ensenyament
d’estratègies d’autogestió. Per aquest motiu, es duu a terme una revisió bibliogràfica
per situar al lector en la situació actual dels possibles alumnes i també fer una
menció a les possibles afectacions de les quals actualment s’han fet estudis sobre
les conseqüències de la pandèmia de COVID-19.
[eng] Mental health is an issue that, despite being increasingly worked on, is still
little observed what its impact is over time in children (and adolescents). That is why
this work aims to explain various aspects beyond the classroom and which can affect
students, some aspects that affect in class to end with a proposal on prevention of
various mental conditions with activities of identification of emotions, group cohesion
and teaching of self-management strategies. For this reason, a bibliographic review
is carried out to place the reader in the current situation of the possible students and
also to mention the possible effects of which studies have currently been carried out
on the consequences of the COVID-19 pandemic.