dc.contributor |
Rotger Garcia, Lucia |
|
dc.contributor.author |
Solórzano Taveras, Ainhoa |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-15T09:38:31Z |
|
dc.date.available |
2025-04-15T09:38:31Z |
|
dc.date.issued |
2025-04-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170019 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball de fi de grau investiga la integració de la geometria i l’educació
plàstica en el primer cicle de primària amb un enfocament interdisciplinari. El tema
sorgeix de la necessitat de millorar la comprensió de la geometria, que tradicionalment
s’ensenya de manera tancada i estructurada. Aquest treball proposa una alternativa que
integra la plàstica per fomentar una millor comprensió i un major interès dels alumnes en
la geometria. Els objectius principals són millorar les habilitats d’anàlisi de propietats
geomètriques, fomentar la creativitat i implementar una proposta interdisciplinària a un
centre educatiu.
La metodologia emprada inclou activitats pràctiques i lúdiques on els alumnes treballen
amb figures geomètriques mitjançant projectes artístics. Les dades es recullen a través de
l'observació i l’avaluació dels treballs dels alumnes.
Els resultats mostren una millora significativa en la comprensió dels conceptes
geomètrics, així com un augment de la motivació i l’interès per les matemàtiques i l’art.
Els alumnes han demostrat una major capacitat per identificar i nomenar figures
geomètriques i han desenvolupat habilitats creatives.
En conclusió, l’enfocament interdisciplinari que combina la geometria amb l’educació
plàstica enriqueix l’experiència educativa dels alumnes, promovent un aprenentatge més
complet i motivador. Es recomana continuar explorant i aplicant aquest enfocament per a
potenciar el desenvolupament integral dels alumnes. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This undergraduate thesis investigates the integration of geometry and visuals arts in the
first cycle of primary education through an interdisciplinary approach. The topic arises
from the need to improve the understanding of geometry, which is traditionally taught in
a closed and structured manner. The main objectives are to enhance the skills of
analyzing geometric properties, foster creativity, and implement an interdisciplinary
proposal in a school.
The methodology includes practical and playful activities where students work with
geometric figures through artistic projects. Data is collected through observation and
evaluation of students' work.
The results show a significant improvement in the understanding of geometric concepts,
as well as an increase in motivation and interest in mathematics and art. Students have
demonstrated a greater ability to identify and name geometric figures and have
developed creative skills.
In conclusion, the interdisciplinary approach that combines geometry with visuals arts
enriches the educational experience of students, promoting a more comprehensive and motivating learning process. It is recommended to continue exploring and applying this
approach to enhance the overall development of students. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Figures planes |
ca |
dc.subject.other |
Polígons |
ca |
dc.subject.other |
Educació plàstica |
ca |
dc.subject.other |
Interdisciplinari |
ca |
dc.subject.other |
Creativitat |
ca |
dc.subject.other |
Motivació |
ca |
dc.title |
Treballam la geometria i l'art amb un enfocament interdisciplinari al primer cicle de primària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|