Treballam la geometria i l'art amb un enfocament interdisciplinari al primer cicle de primària

Show simple item record

dc.contributor Rotger Garcia, Lucia
dc.contributor.author Solórzano Taveras, Ainhoa
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-15T09:38:31Z
dc.date.available 2025-04-15T09:38:31Z
dc.date.issued 2025-04-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170019
dc.description.abstract [cat] El present treball de fi de grau investiga la integració de la geometria i l’educació plàstica en el primer cicle de primària amb un enfocament interdisciplinari. El tema sorgeix de la necessitat de millorar la comprensió de la geometria, que tradicionalment s’ensenya de manera tancada i estructurada. Aquest treball proposa una alternativa que integra la plàstica per fomentar una millor comprensió i un major interès dels alumnes en la geometria. Els objectius principals són millorar les habilitats d’anàlisi de propietats geomètriques, fomentar la creativitat i implementar una proposta interdisciplinària a un centre educatiu. La metodologia emprada inclou activitats pràctiques i lúdiques on els alumnes treballen amb figures geomètriques mitjançant projectes artístics. Les dades es recullen a través de l'observació i l’avaluació dels treballs dels alumnes. Els resultats mostren una millora significativa en la comprensió dels conceptes geomètrics, així com un augment de la motivació i l’interès per les matemàtiques i l’art. Els alumnes han demostrat una major capacitat per identificar i nomenar figures geomètriques i han desenvolupat habilitats creatives. En conclusió, l’enfocament interdisciplinari que combina la geometria amb l’educació plàstica enriqueix l’experiència educativa dels alumnes, promovent un aprenentatge més complet i motivador. Es recomana continuar explorant i aplicant aquest enfocament per a potenciar el desenvolupament integral dels alumnes. ca
dc.description.abstract [eng] This undergraduate thesis investigates the integration of geometry and visuals arts in the first cycle of primary education through an interdisciplinary approach. The topic arises from the need to improve the understanding of geometry, which is traditionally taught in a closed and structured manner. The main objectives are to enhance the skills of analyzing geometric properties, foster creativity, and implement an interdisciplinary proposal in a school. The methodology includes practical and playful activities where students work with geometric figures through artistic projects. Data is collected through observation and evaluation of students' work. The results show a significant improvement in the understanding of geometric concepts, as well as an increase in motivation and interest in mathematics and art. Students have demonstrated a greater ability to identify and name geometric figures and have developed creative skills. In conclusion, the interdisciplinary approach that combines geometry with visuals arts enriches the educational experience of students, promoting a more comprehensive and motivating learning process. It is recommended to continue exploring and applying this approach to enhance the overall development of students. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Figures planes ca
dc.subject.other Polígons ca
dc.subject.other Educació plàstica ca
dc.subject.other Interdisciplinari ca
dc.subject.other Creativitat ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.title Treballam la geometria i l'art amb un enfocament interdisciplinari al primer cicle de primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics