dc.contributor |
Adame Obrador, María Teresa |
|
dc.contributor.author |
Sastre Lledó, Maria Teresa |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-15T11:03:00Z |
|
dc.date.available |
2025-04-15T11:03:00Z |
|
dc.date.issued |
2025-04-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170021 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En els darrers anys, la creativitat i el pensament divergent han guanyat un gran interès
dins de la comunitat científica, com es podrà observar més endavant en aquest treball.
L'objectiu d'aquest document és aprofundir en la comprensió d'aquests dos conceptes en el
context de l'educació primària. Per a això, analitzarem les diverses definicions que han
proposat diferents autors al llarg del temps, els factors que influeixen en el seu
desenvolupament, els instruments d'avaluació més utilitzats pels investigadors i la complexitat
inherent a la seva mesura, donada la gran varietat de proves disponibles. A més, es revisaran
els estudis que s'han dut a terme per a promoure aquestes dues habilitats.
Per a assolir aquests objectius, s'ha realitzat una revisió sistemàtica de la literatura
científica trobada i seleccionada específicament per a aquest propòsit.
Aquest document posa de manifest la importància de fomentar la creativitat a l'educació
primària. No només és una etapa crucial per al seu desenvolupament, sinó que representa una
inversió en el futur dels nens i en la capacitat de la nostra societat per ser més innovadora i
adaptable als nous reptes del segle XXI. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] In recent years, creativity and divergent thinking have gained a lot of interest
within the scientific community, as will be seen later in this work. The aim of this
document is to deepen the understanding of these two concepts in the context of primary
education. For this, we will analyze the various definitions that have been proposed by
different authors over time, the factors that influence their development, the assessment
instruments most used by researchers and the complexity inherent in their measurement,
given the wide variety of evidence available. In addition, the studies that have been
carried out to promote these two skills will be reviewed.
To achieve these objectives, a systematic review of the scientific literature found
and selected specifically for this purpose has been carried out.
This document highlights the importance of fostering creativity in primary
education. Not only is it a crucial stage for their development, but it represents an
investment in the future of children and in the capacity of our society to be more
innovative and adaptable to the new challenges of the 21st century. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Pensament divergent |
ca |
dc.subject.other |
Creativitat |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament |
ca |
dc.subject.other |
Metodologia |
ca |
dc.subject.other |
Educació primària |
ca |
dc.subject.other |
Divergent thinking |
ca |
dc.subject.other |
Creativity |
ca |
dc.subject.other |
Development |
ca |
dc.subject.other |
Methodology |
ca |
dc.subject.other |
Primary school |
ca |
dc.title |
Explorant la creativitat i el pensament divergent en l’alumnat d’educació primària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|