Explorant la creativitat i el pensament divergent en l’alumnat d’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Adame Obrador, María Teresa
dc.contributor.author Sastre Lledó, Maria Teresa
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-15T11:03:00Z
dc.date.available 2025-04-15T11:03:00Z
dc.date.issued 2025-04-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170021
dc.description.abstract [cat] En els darrers anys, la creativitat i el pensament divergent han guanyat un gran interès dins de la comunitat científica, com es podrà observar més endavant en aquest treball. L'objectiu d'aquest document és aprofundir en la comprensió d'aquests dos conceptes en el context de l'educació primària. Per a això, analitzarem les diverses definicions que han proposat diferents autors al llarg del temps, els factors que influeixen en el seu desenvolupament, els instruments d'avaluació més utilitzats pels investigadors i la complexitat inherent a la seva mesura, donada la gran varietat de proves disponibles. A més, es revisaran els estudis que s'han dut a terme per a promoure aquestes dues habilitats. Per a assolir aquests objectius, s'ha realitzat una revisió sistemàtica de la literatura científica trobada i seleccionada específicament per a aquest propòsit. Aquest document posa de manifest la importància de fomentar la creativitat a l'educació primària. No només és una etapa crucial per al seu desenvolupament, sinó que representa una inversió en el futur dels nens i en la capacitat de la nostra societat per ser més innovadora i adaptable als nous reptes del segle XXI. ca
dc.description.abstract [eng] In recent years, creativity and divergent thinking have gained a lot of interest within the scientific community, as will be seen later in this work. The aim of this document is to deepen the understanding of these two concepts in the context of primary education. For this, we will analyze the various definitions that have been proposed by different authors over time, the factors that influence their development, the assessment instruments most used by researchers and the complexity inherent in their measurement, given the wide variety of evidence available. In addition, the studies that have been carried out to promote these two skills will be reviewed. To achieve these objectives, a systematic review of the scientific literature found and selected specifically for this purpose has been carried out. This document highlights the importance of fostering creativity in primary education. Not only is it a crucial stage for their development, but it represents an investment in the future of children and in the capacity of our society to be more innovative and adaptable to the new challenges of the 21st century. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Pensament divergent ca
dc.subject.other Creativitat ca
dc.subject.other Desenvolupament ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Divergent thinking ca
dc.subject.other Creativity ca
dc.subject.other Development ca
dc.subject.other Methodology ca
dc.subject.other Primary school ca
dc.title Explorant la creativitat i el pensament divergent en l’alumnat d’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics