dc.contributor |
De la Iglesia Mayol, Begoña |
|
dc.contributor.author |
Zalazar Rivera, Alba |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-16T06:31:31Z |
|
dc.date.available |
2025-04-16T06:31:31Z |
|
dc.date.issued |
2025-04-16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170022 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’autoestima, i, per consegüent, l’autoconcepte, esdevenen dos pilars fonamentals en
el procés d’aprenentatge dels infants i l’escola es converteix en el lloc ideal per afavorir la
construcció d’aquests termes. Aquest treball es basa a conèixer, analitzar i comprendre com
es treballa l’autoestima dins d’un centre que està catalogat com d’alta vulnerabilitat social. El
que es pretén amb aquest estudi és fer una anàlisi de la importància que donen dins d’aquesta
escola a aquest terme i fer un recull de les tècniques i estratègies que fan servir per posar-la
en pràctica. A través de la recerca empírica, s’han realitzat una sèrie d’entrevistes a l’equip
docent i a l’equip directiu, amb la intenció d’extreure informació de caràcter qualitatiu.
Aquestes entrevistes ens han permès complementar l’observació continuada que també s’ha
dut a terme, per tal de poder donar resposta, amb agudesa, a l’objectiu principal. Gràcies a
aquesta investigació, hem pogut concloure que aquest centre està plenament implicat amb
l’educació emocional. La seva metodologia i l’organització de l’escola és l’eina principal que
es converteix en un facilitador per a la formació i el foment de l’autoestima dels infants,
creant així un clima de benestar tant pels infants com pels adults. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Self-esteem and, consequently, self-concept, are two fundamental pillars in the
learning process of children and the school becomes the ideal place to favor the construction
of these terms. This work is based on knowing, analyzing and understanding how self-esteem
is worked within a center that is classified as highly socially vulnerable. The purpose of this
study is to analyze the importance given to this term in this school and to compile the
techniques and strategies used to put it into practice. Through empirical research, a series of
interviews were conducted with the teaching staff and the management team, with the
intention of extracting qualitative information. These interviews have allowed us to
complement the continuous observation that has also been carried out, in order to be able to
respond, with acuity, to the main objective. Thanks to this research, we have been able to
conclude that this center is fully involved in emotional education. Its methodology and the
organization of the school is the main tool that becomes a facilitator for the formation and
promotion of children's self-esteem, thus creating a climate of well-being for both children
and adults. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Autoestima |
ca |
dc.subject.other |
Autoconcepte |
ca |
dc.subject.other |
Espais d’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Educació primària |
ca |
dc.subject.other |
Self-esteem |
ca |
dc.subject.other |
Self-concept |
ca |
dc.subject.other |
Learning spaces |
ca |
dc.subject.other |
Elementary education |
ca |
dc.title |
Com es treballa l'autoestima a l'escola? Estudi de cas únic |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|