Com es treballa l'autoestima a l'escola? Estudi de cas únic

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Zalazar Rivera, Alba
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-16T06:31:31Z
dc.date.available 2025-04-16T06:31:31Z
dc.date.issued 2025-04-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170022
dc.description.abstract [cat] L’autoestima, i, per consegüent, l’autoconcepte, esdevenen dos pilars fonamentals en el procés d’aprenentatge dels infants i l’escola es converteix en el lloc ideal per afavorir la construcció d’aquests termes. Aquest treball es basa a conèixer, analitzar i comprendre com es treballa l’autoestima dins d’un centre que està catalogat com d’alta vulnerabilitat social. El que es pretén amb aquest estudi és fer una anàlisi de la importància que donen dins d’aquesta escola a aquest terme i fer un recull de les tècniques i estratègies que fan servir per posar-la en pràctica. A través de la recerca empírica, s’han realitzat una sèrie d’entrevistes a l’equip docent i a l’equip directiu, amb la intenció d’extreure informació de caràcter qualitatiu. Aquestes entrevistes ens han permès complementar l’observació continuada que també s’ha dut a terme, per tal de poder donar resposta, amb agudesa, a l’objectiu principal. Gràcies a aquesta investigació, hem pogut concloure que aquest centre està plenament implicat amb l’educació emocional. La seva metodologia i l’organització de l’escola és l’eina principal que es converteix en un facilitador per a la formació i el foment de l’autoestima dels infants, creant així un clima de benestar tant pels infants com pels adults. ca
dc.description.abstract [eng] Self-esteem and, consequently, self-concept, are two fundamental pillars in the learning process of children and the school becomes the ideal place to favor the construction of these terms. This work is based on knowing, analyzing and understanding how self-esteem is worked within a center that is classified as highly socially vulnerable. The purpose of this study is to analyze the importance given to this term in this school and to compile the techniques and strategies used to put it into practice. Through empirical research, a series of interviews were conducted with the teaching staff and the management team, with the intention of extracting qualitative information. These interviews have allowed us to complement the continuous observation that has also been carried out, in order to be able to respond, with acuity, to the main objective. Thanks to this research, we have been able to conclude that this center is fully involved in emotional education. Its methodology and the organization of the school is the main tool that becomes a facilitator for the formation and promotion of children's self-esteem, thus creating a climate of well-being for both children and adults. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Autoestima ca
dc.subject.other Autoconcepte ca
dc.subject.other Espais d’aprenentatge ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Self-esteem ca
dc.subject.other Self-concept ca
dc.subject.other Learning spaces ca
dc.subject.other Elementary education ca
dc.title Com es treballa l'autoestima a l'escola? Estudi de cas únic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics