Percepció del professorat sobre la inclusió d’alumnat amb diagnòstic de TEA

Show simple item record

dc.contributor Moreno Tallón, Francisca
dc.contributor.author Vallespir Seguí, Paula
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-16T11:48:30Z
dc.date.available 2025-04-16T11:48:30Z
dc.date.issued 2025-04-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170033
dc.description.abstract [cat] Davant el terme tan nomenat com és la inclusió dins la nostra societat actual, s'ha considerat oportú traslladar aquest tema dins l'àmbit de l'educació de les aules d'educació infantil i primària. L'educació inclusiva té la finalitat d'aconseguir una educació digna on hi hagi qualitat i equitat per a tots els estudiants. Per poder obtenir aquesta mena d'educació, el principal paper el té el docent, ja que és el que implementa aquests valors dins l'aula, mitjançant els recursos, metodologies, actituds, percepcions i formacions. El següent estudi ha seleccionat un trastorn concret com el de trastorn de l'espectre autista (TEA), per aquesta manera tractar l'educació inclusiva. La present investigació s'ha argumentat mitjançant una anàlisi empírica enfocada en el tema principal de la qüestió, on s'ha vist la comparació d'opinions dels diferents docents de dos centres educatius del Raiguer de Mallorca sobre la mirada inclusiva que tenen dels infants amb diagnòstic TEA. A sobre s'ha comprovat que el professorat té un paper molt important respecte a la inclusió d'aquests infants. ca
dc.description.abstract [eng] Given the much talked about term of inclusion in our current society, it has been considered opportune to transfer this topic to the field of education in infant and primary school classrooms. Inclusive education aims to achieve a decent education where there is quality and equity for all students. In order to obtain this kind of education, the main role is played by the teacher, since he/she is the one who implements these values in the classroom, through resources, methodologies, attitudes, perceptions and training. The following study has selected a specific disorder such as autistic spectrum disorder (ASD), in order to deal with inclusive education. The present research has been argued by means of an empirical analysis focused on the main topic of the question, where the comparison of the opinions of the different teachers of two educational centers of the Raiguer de Mallorca on the inclusive view they have of the students with ASD diagnosis has been seen. Above all, it has been proved that teachers have a very important role regarding the inclusion of these students. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Trastorn de l’espectre autista ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Barreres a l’aprenentatge i participació ca
dc.subject.other Recursos educatius ca
dc.subject.other Inclusive education ca
dc.subject.other Autistic spectrum disorder ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Barriers to learning and participation ca
dc.subject.other Educational resources ca
dc.title Percepció del professorat sobre la inclusió d’alumnat amb diagnòstic de TEA ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics