[cat] En aquest treball de final de grau s'analitzen les Unitats Específiques En Centres
Ordinaris (UEECO) a través d'una visió inclusiva. Es pretén analitzar i promoure millores de
convivència més habituals entre aules UEECO i aules ordinàries, i el centre en general. Per
poder saber quines millores s'han d'aplicar s'han elaborat a través d'una metodologia
empírica, un formulari Google general dirigit als docents, diverses observacions dins aules
UEECO i diverses entrevistes al personal que manté contacte estret amb aquestes aules.
Mitjançant aquesta metodologia s'ha pogut visualitzar la falta de coneixement dels docents
sobre les aules UEECO i la metodologia inclusiva en general, a més de la necessitat de
millores tant per part del centre, com dels docents o alumnes. En les conclusions extretes
trobem la necessitat de formar als docents, de canviar d'aptitud i metodologia, no deixar de
lluitar i fomentar la comunicació dels diferents alumnes sense distincions, sobretot incloent
els alumnes de les aules UEECO en el centre per facilitar la inclusió real.
[eng] In this final degree project, the Specific Units in Ordinary Centers (UEECO) are
analyzed through an inclusive vision. The aim is to analyse and promote more common
coexistence improvements between UEECO classrooms and ordinary classrooms, and the
centre in general. To be able to know what improvements should be applied, they have been
elaborated through an empirical methodology, a general Google form aimed at teachers,
various observations in UEECO classrooms and several interviews with staff who maintain
close contact with these classrooms. Through this methodology, it has been possible to
visualize the lack of knowledge of teachers about UEECO classrooms and the inclusive
methodology in general, in addition to the need for improvements both by the center, as well
as by teachers or students. In the conclusions drawn, we find the need to train teachers, to
change skills and methodology, not to stop fighting and promoting the communication of
different students without distinctions, especially including students from UEECO
classrooms in the center to facilitate real inclusion.