L’art com a metodologia transversal en l’educació primària: fomentant creativitat, pensament crític i desenvolupament integral a l'aula

Show simple item record

dc.contributor Jaume Adrover, Maria Magdalena
dc.contributor.author Ribas Rodríguez, Elvira
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-30T09:00:47Z
dc.date.available 2025-04-30T09:00:47Z
dc.date.issued 2025-04-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170107
dc.description.abstract [cat] L'art es presenta com una eina per estimular el pensament crític, la resolució de problemes i la comprensió del món, a més de promoure la diversitat, la creativitat i la crítica social. És una eina fonamental en l'àmbit educatiu, ja que afavoreix l'estimulació de la creativitat, la imaginació i el compromís dels estudiants. Mitjançant l'exploració de les arts visuals, la música, el teatre i altres formes artístiques, els alumnes desenvolupen habilitats crítiques, creatives i empàtiques. Els efectes positius de l'art en l'educació inclouen la potenciació de la inclusió i la diversitat cultural. A més, resulta ser una eina efectiva per al desenvolupament d'habilitats funcionals en nens i nenes amb discapacitat intel·lectual, proporcionant-los una manera alternativa de comunicació i expressió personal. Aquest treball també es fonamenta en altres estudis que aborden la diversitat i la interculturalitat en l'educació artística, emfatitzant que l'educació formativa centrada en la diversitat cultural promou l'harmonia social i el respecte mutu a l'aula. Per a un futur prometedor, és crucial integrar l'art de manera efectiva en el currículum escolar, incorporant pràctiques que fomentin la interculturalitat i la cohesió social. Això permet no només celebrar les diferències culturals, sinó també cultivar un ambient escolar que valori i respecti la diversitat. ca
dc.description.abstract [eng] Art is presented as a way of stimulating critical thinking, problem solving and understanding of the world, as well as promoting diversity, creativity and social criticism. It is a fundamental tool in education, as it encourages the stimulation of creativity, imagination and commitment in students. Through the exploration of visual arts, music, theater and other artistic forms, students develop critical, creative and empathetic skills. The positive effects of art in education include the promotion of inclusion and cultural diversity. Moreover, it is an effective tool for the development of functional skills in children with intellectual disabilities, providing them with an alternative way of communication and personal expression. This work also builds on other studies that address diversity and interculturality in arts education, emphasising that formative education focused on cultural diversity promotes social harmony and mutual respect in the classroom. For a promising future, it is crucial to integrate the arts effectively into the school curriculum, incorporating practices that foster interculturality and social cohesion. This allows us not only to celebrate cultural differences, but also to cultivate a school environment that values and respects diversity. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Educació plàstica ca
dc.subject.other Metodologia transversal ca
dc.subject.other Pensament crític ca
dc.subject.other Desenvolupament integral ca
dc.subject.other Interculturalitat ca
dc.subject.other Art education ca
dc.subject.other Cross-cutting methodology ca
dc.subject.other Critical thinking ca
dc.subject.other Integral development ca
dc.subject.other Interculturality ca
dc.subject.other Cultural diversity ca
dc.title L’art com a metodologia transversal en l’educació primària: fomentant creativitat, pensament crític i desenvolupament integral a l'aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics