[cat] Aquest treball de Fi de Grau (TFG), explora com la integració de l’educació física
amb l’ensenyament de l’anglès pot contribuir a un aprenentatge més complet i eficaç en els
estudiants de primària. A partir d’una revisió literària exhaustiva, s’analitzen diverses teories,
marcs conceptuals i experiències pràctiques relacionades amb aquesta combinació. L’estudi
se centra especialment en les Illes Balears, tot i que inclou una visió general de tota Espanya.
El TFG es divideix en diferents seccions, començant per una introducció que justifica
la importància de combinar l’educació física i l’ensenyament de l’anglès en el sistema
educatiu actual. La metodologia utilitzada combina l’anàlisi bibliogràfica amb elements
qualitatius i quantitatius per aprofundir en la comprensió de com aquesta combinació pot
beneficiar el desenvolupament físic, lingüístic i cognitiu dels estudiants.
Es detallen els avantatges i desavantatges de l’educació física en un context bilingüe,
destacant que la matèria d’educació física és ben acceptada pels alumnes i ofereix
oportunitats per introduir l’anglès d’una manera natural i motivadora. També es revisen
models educatius com l’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres
(AICLE), la Programació Neurolingüística (PNL) i el Total Physical Response (TPR), i es
presenten els seus beneficis i desafiaments en la implementació a les aules.
La recerca subratlla la importància de la formació del professorat per garantir l’èxit
d’aquestes metodologies integrades.
Finalment, el treball conclou que la fusió de l’educació física amb l’ensenyament de
l’anglès no només millora la comprensió i retenció de la llengua, sinó que també promou un
desenvolupament físic saludable, augmenta la motivació dels estudiants i millora les
habilitats de treball en equip i socialització. Aquesta aproximació pedagògica ofereix una
resposta creativa i eficaç als desafiaments de l’educació contemporània, preparant els
estudiants en un món globalitzat on la fluïdesa en llengües estrangeres i la salut física són
cada vegada més valorades.
[eng] This Bachelor’s final project explores how integration physical education with
English teaching can contribute to a more comprehensive and effective learning experience
for primary school students. Through an extensive literature review, various theories,
conceptual frameworks, and practical experiences related to this combination are analyzed.
The study focuses particularly on the Balearic Islands while also providing a general
overview of Spain. The Bachelor’s final project is divided into different sections, beginning with an
introduction that justifies the importance of combining physical education and English
teaching in the current educational system. The methodology used combines bibliographic
analysis with qualitative and quantitative elements to deepen the understanding of how this
combination can benefit the physical, linguistic, and cognitive development of students.
The advantages and disadvantages of physical education in a bilingual context are
detailed, highlighting that physical education is well-received by students and offers
opportunities to introduce English in a natural and motivating way. Educational models such
as Content and Language Integrated Learning (CLIL), Neuro-Linguistic Programming
(NLP), and Total Physical Response (TPR) are reviewed, presenting their benefits and
challenges in classroom implementation.
The research emphasizes the importance of teacher training to ensure the success of
these integrated methodologies, Training programs are proposed that include CLIL, NLP, and
TPR strategies, as well as specific didactics for physical education in bilingual contexts.
Finally, the thesis concludes that merning physical education with English teaching
not only improves comprehension and retention of the language but also promotes healthy
physical development, increases student motivation, and enhances teamwork and
socialization skills. This pedagogical approach offers a creative and effective response to the
challenges of contemporary education, preparing students for a globalized world where
fluency in foreign languages and physical health are increasingly valued.