Anàlisi de la docència compartida com a eix vertebrador de la inclusió a l'educació primària

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Osuna Lebrón, Marta
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-30T09:23:35Z
dc.date.available 2025-04-30T09:23:35Z
dc.date.issued 2025-04-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170109
dc.description.abstract [cat] El propòsit d’aquest treball és investigar i fer una anàlisi de com la docència compartida afavoreix la inclusió de l’alumnat a l’Educació Primària, concretament a una aula de cinquè. Pel que fa a la metodologia, primer, s’ha fet una recerca sobre les teories que sostenen el tema d’investigació. En segon lloc, s’ha dut a terme un estudi empíric qualitatiu a partir de dos instruments de recollida de dades: entrevistes als docents i observació directa a dins l’aula. Els resultats principals confirmen la hipòtesi de recerca: la presència de dos o més mestres dins l’aula beneficia la inclusió de l’alumnat, tenint en compte que se’ls proporciona una atenció més individualitzada i, per tant, s’afavoreix l’atenció a la diversitat. Finalment, en el cas de les conclusions, accentuen la importància de mantenir un enfocament i una mirada inclusiva per compartir el concepte d’inclusió amb tota la comunitat educativa, així com l’actitud personal i individual enfocada tant al funcionament eficient de la codocència com al foment de pràctiques inclusives. Així mateix, per tant, es destaca la recomanació d’una sèrie de consells per a la seva posada en pràctica a les escoles. ca
dc.description.abstract [eng] The purpose of this work is to investigate and make an analysis of how shared teaching favors the inclusion of students in Primary Education, specifically in a fifth class. As for the methodology, first of all, an investigation has been carried out on the theories that support the research topic. Secondly, a qualitative empirical study has been carried out using two data collection tools: interviews with teachers and direct observation in the classroom. The main results confirm the hypothesis of research: the presence of two or more teachers in the classroom benefits the inclusion of students, since they are given a more individualized attention and, therefore, the attention to diversity is favored. Finally, in the case of the conclusions, they stress the importance of maintaining an inclusive approach and perspective to share the concept of inclusion with the entire educational community, as well as the personal and individual attitude focused both on the efficient functioning of the elbow and on the promotion of inclusive practices. Therefore, the recommendation of a series of tips for its implementation in schools is highlighted. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Docència compartida ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Desenvolupament professional ca
dc.title Anàlisi de la docència compartida com a eix vertebrador de la inclusió a l'educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics