Descobrir les matemàtiques a partir de la lectura. Una proposta didàctica per desenvolupar el sentit numèric al primer cicle de Primària

Show simple item record

dc.contributor Rotger Garcia, Lucia
dc.contributor.author Mas Tous, Àngela
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-30T12:30:44Z
dc.date.available 2025-04-30T12:30:44Z
dc.date.issued 2025-04-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170116
dc.description.abstract [cat] Avui dia, la didàctica de les matemàtiques s’allunya en molts de centres de la metodologia tradicional i poc competencial, per donar lloc a metodologies més significatives, manipulatives i properes a l’alumnat amb l’objectiu d’aconseguir alumnes competencials en matemàtiques. A aquest treball es realitza una revisió empírica a partir d’una proposta dirigida al primer cicle d’Educació Primària, on es proposa un conte com a recurs transversal per l’ensenyament de les matemàtiques. A més, es proposen activitats complementàries per poder treballar amb el conte i apropar als alumnes a situacions contextualitzades i de la vida quotidiana on es poden trobar i descobrir les matemàtiques. El treball inclou una recerca fonamentada sobre com treballar els continguts del sentit numèric amb els i les alumnes del primer cicle de primària, així com la importància de la part socioafectiva a les classes de matemàtiques. El conte està creat a partir de creació pròpia però segueix model i objectius d’altres contes que també treballen el sentit numèric. La proposta es du a terme amb un grup d’infants per treure conclusions fonamentades a partir de les evidències extretes de la intervenció. ca
dc.description.abstract [eng] Nowadays, the teaching of mathematics in many schools is moving away from the traditional methodology and little competence, to give rise to more meaningful, manipulative methodologies that are close tothe students with the aim of achieving competent students in mathematics. In this work, an empirical review is carried out based on a proposal aimed at the first cycle of Primary Education, where a story is proposed as a transversal resource for the teaching of mathematics. In addition, complementary activities are proposed to be able to work with the story and bring students closer to contextualized situations and everyday life where they can find and discover mathematics. The work includes awell-founded research on how to work on the contents of the numerical sense with students in the first cycle of primary school, as well as the importance of the socio-affective part in mathematics classes. The story is created from its own creation but follows a model and objectives of high. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Sentit numèric ca
dc.subject.other Vida quotidiana ca
dc.subject.other Transversalitat ca
dc.subject.other Lectura ca
dc.subject.other Eina didàctica ca
dc.subject.other Sentit socioafectiu ca
dc.subject.other Numerical sense ca
dc.subject.other Everyday life ca
dc.subject.other First cycle ca
dc.subject.other Reading ca
dc.subject.other Teaching tool ca
dc.subject.other Socio-affective sense ca
dc.title Descobrir les matemàtiques a partir de la lectura. Una proposta didàctica per desenvolupar el sentit numèric al primer cicle de Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics