dc.contributor |
Llaneras Pinto, Maria de los Ángeles |
|
dc.contributor.author |
Sabater Segura, Maria Antònia |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-05T07:50:29Z |
|
dc.date.issued |
2023-06-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170127 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’actualitat a les aules és la diversitat, és a dir, ens trobem alumnes amb
diferents interessos, necessitats, preferències, cultures, emocions, capacitats i,
també, diferents ritmes d’aprenentatge.
Fins aleshores, el sistema educatiu havia dut a terme la integració dels
alumnes, la qual se centrava en les seves alteracions i les limitacions amb la
finalitat de reduir la diversitat i aconseguir una homogeneïtat. Amb l’arribada de
la nova llei educativa es pretén dur a terme la inclusivitat. Aquesta inclusivitat
se centra en les capacitats i les potencialitats dels alumnes. La diversitat resulta
enriquidora i les aules compten amb alumnes amb necessitats específiques de
suport educatiu (NESE) i amb alumnes amb necessitats educatives especials
(NEE). Aquesta heterogeneïtat permet que els alumnes puguin aprendre uns
dels altres. Ara bé, per a poder dur a terme l’ensenyament-aprenentatge és
necessari que els professors coneguin els seus alumnes, que apliquin
metodologies actives i que afavoreixin l’autoregulació dels alumnes.
En aquest treball ens centrarem en l’ensenyament-aprenentatge de la matèria
d’Economia de 1r de Batxillerat Social amb l’aplicació de les metodologies
actives com són l’aprenentatge cooperatiu i l’aprenentatge basat en jocs, de
forma que aconseguint un estat emocional positiu es fomenti la motivació
intrínseca, s’afavoreixi l’autoaprenentatge i, a més, que els alumnes aprenguin
a fer un bon ús de les TIC.
Per a l'aprenentatge basat en jocs es prepara un repte anomenat EconoCracks.
Aquest repte serà a escala d’aula i consistirà a la creació de dos jocs de
caràcter econòmic: un d’ells sobre l’economia de mercat i l’altre sobre la nova
economia. La metodologia emprada per a crear aquests jocs serà
l’aprenentatge cooperatiu. El primer joc que creïn l’hauran d’explicar a alumnes
d’ESO i posar-lo en pràctica setmanalment al temps del pati, durant el mes de
juny, a un espai anomenat EconoEsplai. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Emocions |
ca |
dc.subject.other |
Motivació |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge basat en jocs |
ca |
dc.subject.other |
Inclusivitat |
ca |
dc.title |
Economia a partir del treball cooperatiu i els jocs a 1r de batxillerat social |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-06-03T11:24:42Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|