Economia a partir del treball cooperatiu i els jocs a 1r de batxillerat social

Show simple item record

dc.contributor Llaneras Pinto, Maria de los Ángeles
dc.contributor.author Sabater Segura, Maria Antònia
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-05T07:50:29Z
dc.date.issued 2023-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170127
dc.description.abstract [cat] L’actualitat a les aules és la diversitat, és a dir, ens trobem alumnes amb diferents interessos, necessitats, preferències, cultures, emocions, capacitats i, també, diferents ritmes d’aprenentatge. Fins aleshores, el sistema educatiu havia dut a terme la integració dels alumnes, la qual se centrava en les seves alteracions i les limitacions amb la finalitat de reduir la diversitat i aconseguir una homogeneïtat. Amb l’arribada de la nova llei educativa es pretén dur a terme la inclusivitat. Aquesta inclusivitat se centra en les capacitats i les potencialitats dels alumnes. La diversitat resulta enriquidora i les aules compten amb alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) i amb alumnes amb necessitats educatives especials (NEE). Aquesta heterogeneïtat permet que els alumnes puguin aprendre uns dels altres. Ara bé, per a poder dur a terme l’ensenyament-aprenentatge és necessari que els professors coneguin els seus alumnes, que apliquin metodologies actives i que afavoreixin l’autoregulació dels alumnes. En aquest treball ens centrarem en l’ensenyament-aprenentatge de la matèria d’Economia de 1r de Batxillerat Social amb l’aplicació de les metodologies actives com són l’aprenentatge cooperatiu i l’aprenentatge basat en jocs, de forma que aconseguint un estat emocional positiu es fomenti la motivació intrínseca, s’afavoreixi l’autoaprenentatge i, a més, que els alumnes aprenguin a fer un bon ús de les TIC. Per a l'aprenentatge basat en jocs es prepara un repte anomenat EconoCracks. Aquest repte serà a escala d’aula i consistirà a la creació de dos jocs de caràcter econòmic: un d’ells sobre l’economia de mercat i l’altre sobre la nova economia. La metodologia emprada per a crear aquests jocs serà l’aprenentatge cooperatiu. El primer joc que creïn l’hauran d’explicar a alumnes d’ESO i posar-lo en pràctica setmanalment al temps del pati, durant el mes de juny, a un espai anomenat EconoEsplai. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Emocions ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en jocs ca
dc.subject.other Inclusivitat ca
dc.title Economia a partir del treball cooperatiu i els jocs a 1r de batxillerat social ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:24:42Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics