dc.contributor |
Adame Obrador, María Teresa |
|
dc.contributor.author |
Calafell Picallo, Cristina |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-08T09:34:56Z |
|
dc.date.available |
2025-05-08T09:34:56Z |
|
dc.date.issued |
2025-05-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170160 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest Treball de Fi de Grau explora els impactes multifacètics en l’abús parental de substàncies psicoactives, pel que fa al desenvolupament acadèmic de l’alumnat de primària dins de l’entorn educatiu. El seu marc teòric abraça diverses àrees: l’abús de substàncies per part dels progenitors, mitjançant la investigació de la seva definició, criteris de diagnòstic i impactes en la dinàmica familiar i benestar infantil; els entorns domèstics desestructurats, les conseqüències de l’addicció dins de la unitat familiar, centrant-se en dificultats en la socialització, inestabilitat emocional i baix rendiment escolar; i el desenvolupament infantil i els resultats acadèmics, d’acord amb l’àmbit psicosocial i l’assoliment educatiu dels estudiants. A través d’una revisió de la literatura i de l’anàlisi d’estudis rellevants, la recerca identifica resultats clau i discuteix les implicacions per a polítiques, pràctiques i investigacions futures, destacant la necessitat d’intervencions dirigides i sistemes de suport per mitigar els efectes adversos en el desenvolupament infantil i acadèmic. L’estudi conclou destacant la importància d’abordar la complexa interacció de factors, com ara l’estatus socioeconòmic i el gènere, en termes de comprendre i fer front als reptes que encaren els infants afectats per addiccions parentals dins de l’entorn educatiu. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This bachelor’s thesis explores the multifaceted impacts of parental psychoactive substance abuse, when it comes to elementary students’ academic development within the educational environment. Its theoretical framework encompasses several areas: parental substance abuse, through its definition investigation, diagnosis criteria, and impacts on family dynamics and children’s well-being; disrupted domestic environments; the consequences of substance addiction within the family unit, including socialization difficulties, emotional instability, and academic underachievement; and child development and scholar performance, according to psychosocial development and educational attainment. Through a literature review and analysis of relevant studies, the research identifies key findings and discusses implications for policy, practice, and future research, emphasizing the need for targeted interventions and support systems to mitigate the adverse effects on children’s development and academic success. The study concludes by highlighting the importance of addressing the complex interplay of factors, such as socioeconomic status and gender, in terms of understanding and addressing the challenges faced by children affected by parental addictions within the educational setting. |
en |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Addicció parental |
ca |
dc.subject.other |
Alumnat de primària |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament psicosocial |
ca |
dc.subject.other |
Entorn educatiu |
ca |
dc.subject.other |
Resiliència infantil |
ca |
dc.subject.other |
Substàncies psicoactives |
ca |
dc.subject.other |
Parental addiction |
en |
dc.subject.other |
Elementary students |
en |
dc.subject.other |
Psychosocial development |
en |
dc.subject.other |
Educational environment |
en |
dc.subject.other |
Childhood resilience |
en |
dc.subject.other |
Psychoactive substances |
en |
dc.title |
Efectes sobre el desenvolupament en menors exposats a cuidadors amb addiccions dins l’etapa de primària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|