[cat] El trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH) és un dels trastorns
amb major prevalença en la infància, on un dels factors més influents és la família
perquè juga un paper molt important en el desenvolupament del menor i en el
tractament multimodal del trastorn. Un gran nombre d’autors coincideixen en la
importància de la col·laboració entre la família i el centre educatiu per aconseguir
l'èxit en la intervenció amb alumnat amb TDAH. Per aquest motiu, l’objectiu
principal d’aquest treball és elaborar una proposta d’intervenció educativa per
promoure la participació i la coordinació entre el centre i les famílies de l’alumnat
amb TDAH. Per tal de contextualitzar la proposta, s’ha realitzat una revisió
bibliogràfica per conèixer aquest trastorn i les seves implicacions a nivell
educatiu, s’ha investigat de quina manera els centres treballen o impliquen a les
famílies en la intervenció amb aquest alumnat, s’ha analitzat la normativa en
matèria d’educació respecte a l’alumnat amb aquest trastorn i la seva família i, a
més, es parla del debat que existeix en l’actualitat sobre un possible
sobrediagnòstic del trastorn i de les dificultats que es poden trobar a l’hora de
treballar amb les famílies.
Aquest programa educatiu pretén donar formació i suport continu a les famílies
per comprendre les implicacions d’aquest trastorn i oferir les estratègies
d'intervenció més efectives. A més, s’inclouen dues sessions de formació per al
personal docent. Gràcies a aquest programa, s’espera millorar la col·laboració
entre el centre i les famílies, ja que quan aquestes senten que se les valora i se
les té en compte a l’hora de trobar la millor opció educativa per als seus fills i
filles, el seu compromís augmenta significativament, i això es pot veure reflectit
en la seva major participació en l'escola.