El paper de la família en la intervenció amb alumnat amb TDAH als centres escolars

Show simple item record

dc.contributor Gomila Grau, Maria Antònia
dc.contributor.author Picó Lozano, Marta
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-12T09:10:18Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170183
dc.description.abstract [cat] El trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH) és un dels trastorns amb major prevalença en la infància, on un dels factors més influents és la família perquè juga un paper molt important en el desenvolupament del menor i en el tractament multimodal del trastorn. Un gran nombre d’autors coincideixen en la importància de la col·laboració entre la família i el centre educatiu per aconseguir l'èxit en la intervenció amb alumnat amb TDAH. Per aquest motiu, l’objectiu principal d’aquest treball és elaborar una proposta d’intervenció educativa per promoure la participació i la coordinació entre el centre i les famílies de l’alumnat amb TDAH. Per tal de contextualitzar la proposta, s’ha realitzat una revisió bibliogràfica per conèixer aquest trastorn i les seves implicacions a nivell educatiu, s’ha investigat de quina manera els centres treballen o impliquen a les famílies en la intervenció amb aquest alumnat, s’ha analitzat la normativa en matèria d’educació respecte a l’alumnat amb aquest trastorn i la seva família i, a més, es parla del debat que existeix en l’actualitat sobre un possible sobrediagnòstic del trastorn i de les dificultats que es poden trobar a l’hora de treballar amb les famílies. Aquest programa educatiu pretén donar formació i suport continu a les famílies per comprendre les implicacions d’aquest trastorn i oferir les estratègies d'intervenció més efectives. A més, s’inclouen dues sessions de formació per al personal docent. Gràcies a aquest programa, s’espera millorar la col·laboració entre el centre i les famílies, ja que quan aquestes senten que se les valora i se les té en compte a l’hora de trobar la millor opció educativa per als seus fills i filles, el seu compromís augmenta significativament, i això es pot veure reflectit en la seva major participació en l'escola. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other TDAH ca
dc.subject.other Alumnat ca
dc.subject.other Famílies ca
dc.subject.other Col·laboració ca
dc.subject.other Centre educatiu ca
dc.title El paper de la família en la intervenció amb alumnat amb TDAH als centres escolars ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:28:45Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics