dc.contributor |
Revelles Esquirol, Jesús |
|
dc.contributor.author |
Gomila Sánchez, Maria Mercè |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-12T09:28:18Z |
|
dc.date.available |
2025-05-12T09:28:18Z |
|
dc.date.issued |
2024-07-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170184 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball vol ser una proposta didàctica per a la feminització del cànon literari català mitjançant la lectura i estudi d’autores catalanes. Aquesta proposta està feta a partir de l’estudi del currículum de la LOMLOE com a punt de partida, i a l’aplicació d’un pla lector d'acord amb el qual els estudiants tractaran una obra literària per a l’estudi de diferents àrees, amb especial interès per la comprensió lectora. L’objectiu d’aquesta proposta pedagògica és implementar un model de lectura a través del qual els alumnes treballin l’anàlisi de les obres, per tant tractament de l’educació literària i els sabers bàsics, a l’hora que desenvolupen tècniques de comprensió lectora. Es proposa la incorporació de Maria Antònia Oliver, autora catalana dels anys setanta, al currículum, aprofitant la seva proximitat temporal i l’efectivitat del gènere de novel·la negra entre el jovent. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
80 - Qüestions generals de la lingüística i la literatura. Filologia |
ca |
dc.subject |
82 - Literatura |
ca |
dc.subject.other |
Lectura significativa |
ca |
dc.subject.other |
Generació dels setanta |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge a través de la lectura |
ca |
dc.subject.other |
Comprensió lectora |
ca |
dc.title |
Una feminització del cànon català a través de la lectura: Maria Antònia Oliver |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:55:49Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|