Desenvolupament de les noves masculinitats alternatives a l'educació secundària

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author García Abellán, Ángel Joaquín
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-12T10:12:27Z
dc.date.issued 2023-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170186
dc.description.abstract [cat] La socialització en les normes de gènere a través del desenvolupament d’una masculinitat basada en la imposició de la violència i la dominació per part del gènere masculí es considera un obstacle a la convivència pacífica dins dels centres educatius, ja que, aquesta forma de viure la masculinitat duu implícita una sèrie de conseqüències negatives per a la persona i el seu entorn. Per aquest motiu, s’han de dirigir els esforços cap al desenvolupament de noves formes de masculinitats més respectuoses i igualitàries. Per tant, es proposa un programa d'intervenció amb el fi ja esmentat el qual està dirigit als adolescents des dels dotze fins als setze anys que estiguin cursant l'Educació Secundària Obligatòria. Aquesta intervenció està basada, d'una banda, en un marc teòric elaborat a través d'una metodologia de recerca sistemàtica i en un marc normatiu amb la finalitat de donar les pautes d'acció i, d'altra banda, s'inspira en 5 programes basats en l'evidència els quals tenen com a fi millorar la convivència, la prevenció de conductes addictives, la superació de les normes de gènere i la reducció de la violència. Així, el programa el qual s’insereix dins del Pla d’Acció Tutorial té com a objectiu principal reduir els estereotips de gènere i augmentar la igualtat entre sexes mitjançant el desenvolupament de les Noves Masculinitats Alternatives, i planteja 12 activitats per dur a terme amb l’alumnat i 4 activitats per realitzar amb el professorat i les famílies. Per tal d’assegurar l’adequació i la pertinença de la intervenció es proporciona una sèrie d’instruments d’avaluació del programa en si mateix i del grau d’assoliment dels objectius per part dels participants. Finalment, es presenten unes conclusions referents a aquest treball a les quals es destaquen les implicacions per a la pràctica, les limitacions pròpies i el nivell d’acompliment dels objectius plantejats i de les competències pròpies de l’estudi del Màster en l’especialitat d’Orientació Educativa. ca
dc.description.abstract [eng] Socialization in gender norms through the development of masculinity based on the imposition of violence and domination by men is seen as an obstacle to peaceful coexistence within educational establishments, as this way of living masculinity has implied several negative consequences for the person and his or her environment. For this reason, efforts must be directed towards developing new forms of more respectful and egalitarian masculinities. An intervention programme is therefore proposed for the purpose already mentioned, which is aimed at adolescents from the age of 12 to the age of 16 who are undergoing compulsory secondary education. This intervention is based, on the one hand, on a theoretical framework drawn up by means of a systematic research methodology and a regulatory framework in order to provide the guidelines for action and, on the other, on five evidence-based programmes aimed at improving coexistence, the prevention of addictive behaviour, the overcoming of gender standards and the reduction of violence. Thus, the programme that is part of the Tutorial Action Plan aims to reduce gender stereotypes and increase gender equality through the development of New Alternative Masculinities, and plans 12 activities to be carried out with students and 4 activities to be carried out with teachers and families. To ensure the adequacy and membership of the intervention, a number of instruments are provided to evaluate the programme itself and the degree to which the participants achieve the objectives. Finally, conclusions are presented concerning this work, which highlight the practical implications, the own limitations and the level of performance of the objectives set and the competences of the Master's degree study in the specialisation of Educational Guidance. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Orientació educativa ca
dc.subject.other Noves masculinitats alternatives ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Estereotips de gènere ca
dc.subject.other Igualtat de gènere ca
dc.subject.other Educational guidance ca
dc.subject.other New alternative masculinities ca
dc.subject.other Secondary education ca
dc.subject.other Gender stereotypes ca
dc.subject.other Gender equality ca
dc.title Desenvolupament de les noves masculinitats alternatives a l'educació secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:28:40Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics