[cat] El propòsit d'aquest treball és mostrar les possibilitats de l'aprenentatge i la
narrativa transmèdia com a mètode i eina aplicativa, respectivament, per a
l'afavoriment de l'aprenentatge segons l'especialitat de Filosofia. Específicament
el que pretén el treball és oferir possibilitats pedagògiques actuals que poden
dur-se a terme tant a l'educació secundària com al batxillerat, afavorint un
aprenentatge competencial i interdisciplinari. La proposta, en si mateixa,
s'emmarca en una clara línia d'innovació i recerca pedagògica ubicada entre les
propostes més actuals pel que fa a l'encasellament de les noves tecnologies. Per
dur-hi a terme la proposta, primerament, es requereix afrontar allò que
referenciem a esmentar dites possibilitats per, consegüentment, aplicar-ho a
l'educació, per aquesta tasca s'ha seguit principalment el posicionament teòric
dels principals autors en l'especificitat: H. Jenkins i Scolari. Una vegada establert
el marc teòric del treball cal passar a la proposta didàctica que té com a objectiu
aplicar-hi dites possibilitats al context formal. Per això, la proposta consta de dos
dissenys realitzats per a la secundària i el batxillerat que contemplen els requisits
curriculars LOMLOE. Finalment, concloem en què és factible dur a terme
l'aprenentatge i narrativa transmèdia seguint-hi les reflexions establertes en el
marc teòric que resulten essencials per a la seva comprensió i que la seva
implantació pràctica és possible a causa dels lligams possibles amb l'especialitat
de Filosofia, tant a la secundària com al batxillerat, mitjançant un aprenentatge
interdisciplinari i transversal.