Un pont cap al món laboral: proposta d’Aprenentatge Servei per a l’èxit professional

Show simple item record

dc.contributor Amorós García, Francisca
dc.contributor.author Trobat Adrover, Salvador
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-12T12:38:01Z
dc.date.issued 2023-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170194
dc.description.abstract [cat] En el context actual, la sostenibilitat i la justícia social es fan de cada vegada més importants, especialment des de la redacció i aprovació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, que actuen com a motor del canvi cap a una societat més justa i sostenible des del punt de vista mediambiental, social i econòmic. Això requereix un nou enfocament educatiu per dotar als estudiants d'un conjunt divers d'habilitats per prosperar en aquest context canviant. Dins aquesta nova realitat esdevé necessari implementar noves fórmules com l'Aprenentatge Servei, que demostra ser una valuosa eina per a l'aprenentatge basat en competències i la formació d’una ciutadania activa. Aquesta metodologia té un gran potencial per formar persones, ja que implica el treball en equip, el compliment de les responsabilitats i la participació en projectes que incideixen en necessitats socials reals. Per això, aquest treball presenta una proposta d'Aprenentatge Servei per ajudar a persones en situació d’atur, especialment a aquells col·lectius amb dificultats d’inserció laboral. A partir dels continguts curriculars del mòdul Recursos Humans i Responsabilitat Social Corporativa del CFGS d’Administració i Finances, tot aprofitant la proximitat i confiança que poden proporcionar els nostres alumnes, treballarem per oferir un servei basat en compartir coneixements i ajudar a persones dels col·lectius esmentats a afrontar el procés de selecció de personal amb èxit. Ja que, aquests sectors de la població, tot i els valuosos serveis que ofereixen altres entitats i les Administracions Públiques, sovint en desconfien, ja sigui perquè les desconeixen o perquè proporcionen informació complexa i de difícil comprensió. A partir de les recomanacions de diversos autors, s'ha dissenyat l'ApS basat en el treball en equip, tot fomentant la implicació i motivació, promovent la investigació autònoma dels alumnes i fent-los afrontar una sèrie de fases on han d’elaborar material digital, presentar-lo a altres grups, difondre'l amb l'ajuda dels col·laboradors comunitaris, resoldre consultes mitjançant una bústia de contacte, assistir a les persones interessades en la recerca de feina i orientar-los cap altres entitats, tot facilitant el contacte d’aquestes persones amb el mercat laboral. ca
dc.description.abstract [eng] In the current context, sustainability and social justice are becoming increasingly important, especially since the adoption of the Sustainable Development Goals, wich act as a catalyst for change towards a fairer and environmentally, socially, and economically sustainable society. This requires a new approach to education that equips students with a diverse set of skills to thrive in this changing context. In this new reality, it is necessary to implement new approaches such as servicelearning, which proves to be a valuable tool for competency-based learning and the formation of an active citizenship. This methodology has great potential for shaping people as it involves teamwork, fulfilling responsibilities, and participating in projects that address real social needs. Therefore, this work presents a proposal for Service-Learning to assist unemployed people, especially those facing difficulties in finding employment. Building upon the curricular content of the Human Resources and Corporate Social Responsibility module of the Administration and Finance HNC. Taking advantage of the proximity and trust that our students can provide, we will work to offer a service based on sharing knowledge and helping people from the mentioned groups to successfully face the job search process. Despite the valuable services offered by other organizations and public administrations, these population often distrust them, either due to lack of awareness or because they provide complex and hard-to-understand information. Based on recommendations from various authors, the Service-Learning has been designed based on teamwork, while fostering student involvement and motivation, promoting autonomous research, and guiding them through some phases where they develop digital materials, present them to other groups, share with the help of community collaborators, solve questions through a contact mailbox, assist interested to face the staff selection and guide them towards other entities, facilitating their connection with the job market. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Aprenentatge servei ca
dc.subject.other Treball en equip ca
dc.subject.other Selecció de personal ca
dc.subject.other Atur ca
dc.subject.other Confiança ca
dc.subject.other Competències ca
dc.subject.other Ciutadania activa ca
dc.title Un pont cap al món laboral: proposta d’Aprenentatge Servei per a l’èxit professional ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:28:54Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics