El podcast i la seva repercussió en l’esperit crític de l’alumnat, una proposta innovadora per a la matèria de Geografia i Història a l’àmbit polític

Show simple item record

dc.contributor Morcillo Loro, Virginia
dc.contributor.author Vicente Martínez, Sergi
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-12T12:47:44Z
dc.date.available 2025-05-12T12:47:44Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170195
dc.description.abstract [cat] Actualment l’ús de les noves tecnologies s’ha convertit en un element essencial tant per a l’estudiant com per al docent, fent d’elles una eina indispensable per al dia a dia. És així que la presencia de les TIC en l’àmbit educatiu és fonamental per poder connectar amb l’alumnat i les seves necessitats. Així mateix, un dels objectius de l’escolarització és formar als estudiants per a que puguin ser futurs ciutadans, amb una mentalitat integradora i progressista, exercint amb consciencia, personalitat i esperit crític actes tan bàsics, com necessaris, com és el fet d’anar a votar per a elegir al pròxim dirigent del país. Aleshores, tenint a mà aquestes noves tecnologies, noves formes de comunicació, etc. se li pot donar ús per a arribar a tots els alumnes i augmentar el seu esperit crític, de raonament i aprenentatge, arribant i adaptant-se a les necessitats dels estudiants i motivant-los en el procés. Llavors, amb el present Treball Final de Màster s’ha dissenyat una intervenció professional que ajunta una proposta educativa amb l’aplicació de les noves formes de comunicació, com és en aquest cas el podcast, com a eina innovadora, veient com pot afectar a la motivació, integració i aprenentatge de l’alumnat i enfocant-la en l’àmbit de la política, dintre la matèria de Geografia i Història a secundària. Aquesta proposta s’ha dissenyat a partir de la Llei orgànica del 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE, 2020), concretament d’acord al Decret 32/2022, d’1 d’agost. Per tant, s’han plantejat una proposta, en la que és fa ús de les noves tecnologies, el diàleg, el debat, l’opinió i el pensament crític i, en concret, una activitat final on les noves formes de comunicació, com aquest cas ha estat el podcast, donant cabuda a la motivació, sensibilització i estimulació de l’interès de l’alumnat cap els temes tractats. Aquests recursos a l’aula han donat la possibilitat de que l’estudiant no tan sols entengués millor con funciona el sistema polític, sinó que també es pogués fer una idea pròpia sobre aquest. ca
dc.description.abstract [eng] Nowadays, the use of new technologies has become an essential element for both students and teachers, making them an indispensable tool for everyday life. Thus, the presence of ICT in education is essential to be able to connect with students and their needs. Likewise, one of the objectives of schooling is to train students to be future citizens, with an inclusive and progressive mentality, exercising with conscience, personality and critical spirit acts as basic as necessary, such as going to vote to elect the next leader of the country. So, having these new technologies, new forms of communication, etc. at hand can be used to reach all students and increase their critical spirit, reasoning and learning, reaching and adapting to the needs of the students and motivating them in the process. Hence, with this Master's Final Project we have designed a professional intervention that brings together an educational proposal with the application of new forms of communication, in this case the podcast, as an innovative tool, seeing how it can affect the motivation, integration and learning of students and focusing it on the field of politics, within the subject of Geography and History in secondary school. This proposal has been designed on the basis of the Organic Law 3/2020 of 29 December (LOMLOE, 2020). in particular as from Decree 32/2022 of 1 August. Therefore, a proposal has been put forward, which makes use of new technologies, dialogue, debate, opinion and critical thinking and, specifically, a final activity where new forms of communication, as in this case has been the podcast, have been used to motivate, raise awareness and stimulate the interest of students in the topics covered. These classroom resources have enabled students not only to better understand how the political system works, but also to develop their own ideas about it. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Podcast ca
dc.subject.other Geografia i Història ca
dc.subject.other Política ca
dc.subject.other Raonament crític ca
dc.subject.other Educació Secundària ca
dc.subject.other Geography and History ca
dc.subject.other Politics ca
dc.subject.other Secondary education ca
dc.title El podcast i la seva repercussió en l’esperit crític de l’alumnat, una proposta innovadora per a la matèria de Geografia i Història a l’àmbit polític ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:28:59Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics