[cat] L’objectiu principal d’aquest TFM és el de desenvolupar i millorar la competència
comunicativa de l’alumnat de Formació Professional de la família d’hoteleria i
turisme, ja que, la competència comunicativa és la clau per a un òptim i
satisfactori servei d’atenció al client, el qual predomina en el sector de l’activitat
turística.
En el treball s’analitzarà la importància de reforçar la competència comunicativa
en la formació professional turística a causa de l'actual demanda d’aquesta en el
perfil laboral del sector turístic Balear. També s’analitzaran els beneficis i
possibilitats de l’ús de metodologies actives relacionades amb el joc en l’FP per
aconseguir aquest objectiu.
La proposta didàctica que es desenvolupa en aquest treball consisteix en la
creació d’un joc on a través de diferents activitats grupals, l’alumnat interactuarà
amb la totalitat del grup aula i la comunitat educativa del centre al qual pertany.
L’objectiu del joc és el de treballar en grup i superar les diverses fases del joc per
fer-se amb la major puntuació al final del període de joc.
A través d’aquest joc, es pretén motivar a l’alumnat durant el període de formació
a l’hora que aprenen contingut fent, adquireixen recursos i eines comunicatives
útils pel seu futur laboral i milloren el seu perfil professional augmentant les seves
oportunitats laborals dins el sector turístic Balear.
La proposta pedagògica se centra en el mòdul de protocol i relacions públiques
del primer curs del cicle de formació professional superior de Guia, informació i
assistències turístiques perquè és el mòdul que inclou en el currículum el
contingut de comunicació i actituds de l’atenció al client. Tot i això, la
competència comunicativa és una competència transversal clau en la formació
professional turística, ja que permet una millora qualificació per a dur a terme
tasques generals dins l’àmbit laboral turístic.