Competència comunicativa com a element clau en la formació professional d’àmbit turístic

Show simple item record

dc.contributor Triay Enrich, Maria del Mar
dc.contributor.author Marzo Coll, Ruth
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-12T12:56:09Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170196
dc.description.abstract [cat] L’objectiu principal d’aquest TFM és el de desenvolupar i millorar la competència comunicativa de l’alumnat de Formació Professional de la família d’hoteleria i turisme, ja que, la competència comunicativa és la clau per a un òptim i satisfactori servei d’atenció al client, el qual predomina en el sector de l’activitat turística. En el treball s’analitzarà la importància de reforçar la competència comunicativa en la formació professional turística a causa de l'actual demanda d’aquesta en el perfil laboral del sector turístic Balear. També s’analitzaran els beneficis i possibilitats de l’ús de metodologies actives relacionades amb el joc en l’FP per aconseguir aquest objectiu. La proposta didàctica que es desenvolupa en aquest treball consisteix en la creació d’un joc on a través de diferents activitats grupals, l’alumnat interactuarà amb la totalitat del grup aula i la comunitat educativa del centre al qual pertany. L’objectiu del joc és el de treballar en grup i superar les diverses fases del joc per fer-se amb la major puntuació al final del període de joc. A través d’aquest joc, es pretén motivar a l’alumnat durant el període de formació a l’hora que aprenen contingut fent, adquireixen recursos i eines comunicatives útils pel seu futur laboral i milloren el seu perfil professional augmentant les seves oportunitats laborals dins el sector turístic Balear. La proposta pedagògica se centra en el mòdul de protocol i relacions públiques del primer curs del cicle de formació professional superior de Guia, informació i assistències turístiques perquè és el mòdul que inclou en el currículum el contingut de comunicació i actituds de l’atenció al client. Tot i això, la competència comunicativa és una competència transversal clau en la formació professional turística, ja que permet una millora qualificació per a dur a terme tasques generals dins l’àmbit laboral turístic. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Formació professional ca
dc.subject.other Turisme ca
dc.subject.other Competència comunicativa ca
dc.subject.other Metodologia activa ca
dc.subject.other Joc ca
dc.title Competència comunicativa com a element clau en la formació professional d’àmbit turístic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:28:55Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics