[cat] L'objectiu d'aquest treball de final de grau és explorar l'ús de jocs educatius en
l'ensenyament de l'anglès a l'Educació Primària. S'analitzen la definició, les característiques i
els diferents tipus de jocs educatius, així com les teories d'aprenentatge clàssiques i actuals
que en suporten la utilització, incloent-hi la gamificació, la realitat augmentada i la realitat
virtual. Es discuteixen els beneficis i els inconvenients de l'ús de jocs a l'aula, les
implicacions pedagògiques i els desafiaments que els educadors poden trobar, oferint
estratègies per superar-los. La proposta didàctica presentada inclou una situació
d'aprenentatge (SA) amb materials específics dissenyats per ser utilitzats efectivament en un
context real d'aula, amb l'objectiu d'optimitzar l'aprenentatge de l'anglès, augmentant la
motivació i la participació dels estudiants.
[eng] The objective of this final degree project is to explore the use of educational games in
teaching English at the Primary Education level. It analyzes the definition, characteristics,
and different types of educational games, as well as the classical and current learning theories
that support their use, including gamification, augmented reality, and virtual reality. The
benefits and drawbacks of using games in the classroom, pedagogical implications, and
challenges that educators may encounter are discussed, along with strategies to overcome
them. The presented didactic proposal includes a learning situation (SA) with specific
materials designed to be effectively used in a real classroom context, aiming to optimize
English learning while increasing student motivation and participation.