Hàbits saludables a l’era digital: prevenir l’adicció a les tecnologies des de l’assignatura de biologia

Show simple item record

dc.contributor Ribas Galumbo, Elisa Nieves
dc.contributor.author Truyols Mas, Joan Miquel
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-19T05:57:34Z
dc.date.available 2025-05-19T05:57:34Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170220
dc.description.abstract [cat] A l'era digital en què vivim, els joves s'han convertit en un grup de risc preocupant pel que fa al desenvolupament d'addiccions a les tecnologies, i per tant esdevé de vital importància el plantejament de propostes d’intervenció que puguin oferir eines preventives envers l’addicció als dispositius electrònics des de l’àmbit escolar. Aquest treball de Final de Màster presenta una proposta educativa que té l’objectiu principal d’estudiar els riscos relacionats amb aquestes addiccions en els adolescents de manera paral·lela als potencials beneficis d’utilitzar les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) a les aules per fomentar el seu aprenentatge. Més concretament, el projecte es planteja per a l’assignatura de Biologia i Geologia al curs de 3r d’ESO, i considera diferents eines metodològiques per optimitzar el procés d’ensenyament-aprenentatge i afavorir l’assoliment dels continguts i les competències. A més, l’equip docent i els familiars també són contemplats. Per una part, es pretén contribuir a la formació i capacitació del professorat quant a l’ús adequat de les TIC a les aules per assolir els beneficis que s’han demostrat que aquestes poden tenir en l’aprenentatge dels alumnes. Per una altra part, s’espera sensibilitzar-los, juntament amb les famílies, sobre el reconeixement de les senyals d’alarma que poden indicar una addicció, així com del seu possible paper com a factor de risc i protecció envers al seu desenvolupament. L’avaluació d’aquesta proposta pretén que els propis alumnes siguin conscients del seu procés d’aprenentatge, que també serà qualificat pel docent, així com permetre que el mateix professorat prengui consciència de l’eficiència del disseny plantejat i pugui fer propostes de millora. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject.other Addicció a les tecnologies ca
dc.subject.other TIC ca
dc.subject.other Adolescència ca
dc.subject.other Hàbits saludables ca
dc.subject.other Biologia ca
dc.title Hàbits saludables a l’era digital: prevenir l’adicció a les tecnologies des de l’assignatura de biologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:28:58Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics