Els models DUA i RTI, una proposta des del Departament d’Orientació

Show simple item record

dc.contributor Vich Coll, Antonio
dc.contributor.author Pons Llinàs, Marina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-19T06:22:55Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170221
dc.description.abstract [cat] La realització d'aquest treball pretén realitzar un anàlisi de la pràctica docent inclusiva, on es detecten les necessitats formatives per a la implantació dels models inclusius, per elaborar una proposta didàctica. Aquesta necessitat formativa ha estat detectada a través d'una recerca bibliogràfica. Per aquesta raó s'ha utilitzat l'aplicació de dos instruments de recollida d'informació, concretament un qüestionari per a obtenir la quantitat més gran d'informació possible, on participaren 37 docents de l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria, i una checklist per a verificar si les metodologies educatives del centre on es basa la proposta, compleixen amb els principis del DUA i RTI. Els resultats mostraren com els docents manifestaven el seu desconeixement respecte a models inclusius i recursos útils per a la seva implantació. D'aquesta manera, la finalitat de la proposta educativa consisteix en la dotació de pautes i materials pràctics que facilitin l'aplicació conjunta dels dos models inclusius. En aquesta proposta educativa, la figura de l'orientador adopta un rol actiu, no com a un assessor extern del procés, sinó com un agent implicat en totes les fases d'aplicació contribuint al desenvolupament professional de tota la comunitat educativa. Les conclusions, una vegada realitzada la investigació, mostren com la formació en models inclusius per part dels docents és insuficient en comparació a la normativa vigent, així com la necessitat d'un programa pautat per a l'aplicació d'aquests models que faciliti la intervenció educativa. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other DUA ca
dc.subject.other RTI ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Orientació ca
dc.title Els models DUA i RTI, una proposta des del Departament d’Orientació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:28:56Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics