Clubs temàtics artístics per desenvolupar propostes artístiques i musicals i millorar l'autonomia a l'ESO

Show simple item record

dc.contributor Pons Amengual, Margalida
dc.contributor.author Puig Pozo, Àngela
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-19T06:43:24Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170222
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de final de màster proposa la implementació dels clubs escolars musicals als instituts amb l’objectiu de fomentar l'autonomia dels alumnes i enriquir el seu temps d'oci a través d'activitats musicals durant el temps del pati. A partir de l’estudi del sistema de clubs escolars japonesos, es dissenya una proposta compatible amb el sistema educatiu espanyol i els instituts de les Illes Balears. Es parteix de la realitat de l’IES Santa Maria, cosa que permet tenir una idea de la viabilitat i els beneficis d’aquesta proposta. Els objectius específics són: aprofundir en el funcionament dels clubs escolars japonesos; prototipar un disseny educatiu al voltant dels patis actius orientat al foment de l’autonomia; i dissenyar instruments per valorar l’efectivitat d’aquesta proposta en termes de millora d’autonomia de l’alumnat. La metodologia inclou una revisió de la literatura sobre les característiques de l'adolescència, la importància de l'autonomia en l'educació secundària, i les habilitats blanes, així com una anàlisi dels clubs escolars japonesos i la seva possible adaptació al sistema educatiu espanyol. El disseny de la proposta es descriu en diverses fases que especifiquen les activitats, els recursos necessaris, i les estratègies d'implementació. L’estudi i anàlisi realitzats suggereixen que els clubs temàtics poden oferir un entorn favorable per al desenvolupament de l'autonomia i altres habilitats socials i emocionals dels estudiants. Les conclusions indiquen que el disseny proposat compleix amb els objectius inicials plantejats, la qual cosa proporciona una base sòlida per a la implementació i avaluació futura. Posteriors línies de recerca podrien incloure la implementació pràctica d'aquesta proposta en diverses escoles per avaluar-ne l'impacte real, així com l'adaptació i personalització dels clubs temàtics segons les necessitats i interessos específics dels estudiants en diferents contextos educatius. ca
dc.description.abstract [eng] This master's thesis proposes the implementation of musical school clubs in secondary schools to foster students' autonomy and enrich their leisure time through musical activities during recess. Inspired by the Japanese school club system, the proposal is adapted to the Spanish educational context and the schools in the Balearic Islands, using the IES Santa Maria as a reference to gauge the feasibility and benefits of this initiative. The specific objectives of the proposal include: exploring the performance of Japanese school clubs, prototype an educational design focused on active recess to promote autonomy and designing tools to assess the effectiveness of this proposal in improving student autonomy. The methodology includes a literature review on the characteristics of adolescence, the importance of autonomy in secondary education and soft skills, as well as an analysis of Japanese school clubs and their potential adaptation to the Spanish educational system. The proposal is described in various phases that detail the activities, necessary resources, and implementation strategies. The study and analysis conducted suggest that thematic clubs can provide a favorable environment for the development of students' autonomy and other social and emotional skills. The conclusions indicate that the proposed design meets the initial objectives, providing a solid foundation for future implementation and evaluation of this innovative educational proposal. Future research could include practical implementation of this proposal in various schools to evaluate its real impact, as well as the adaptation and personalization of thematic clubs according to the specific needs and interests of students in different educational contexts. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Clubs escolars ca
dc.subject.other Patis dinàmics ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Habilitats blanes ca
dc.subject.other Autonomia ca
dc.subject.other Scholar clubs en
dc.subject.other Active recess en
dc.subject.other Secondary education en
dc.subject.other Soft skills en
dc.subject.other Autonomy en
dc.title Clubs temàtics artístics per desenvolupar propostes artístiques i musicals i millorar l'autonomia a l'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:55:43Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics