Recursos didàctics per l'aula amb eines d'intel·ligència artificial

Show simple item record

dc.contributor Bauzá De Vez, Yolanda
dc.contributor.author Miralles Llull, Bartomeu
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-19T09:52:51Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170230
dc.description.abstract [cat] En els últims anys, l'ús de la intel·ligència artificial (IA) ha crescut exponencialment en diversos sectors, incloent l'educació. Aquest treball de final de màster pretén desenvolupar i exemplificar propostes educatives que exploren com les eines generatives basades en IA (generadors de text, imatge i àudio) poden complementar i transformar l'educació superior, especialment en secundària, batxillerat i formació professional. Malgrat les possibilitats que ofereix la IA per a personalitzar l'aprenentatge, la seva penetració en el sector educatiu és limitada. Això es deu a la falta d'enteniment, formació inadequada del personal docent i resistència a modificar les metodologies pedagògiques tradicionals. Tot i aquests reptes, les possibilitats que ofereix la IA per a adaptar-se a les necessitats individuals són immenses. Aquest treball desenvolupa l'ús de tècniques pedagògiques basades en IA generativa en formats multimèdia (text, imatge i àudio), amb exemples pràctics, destacant les seves aplicacions en la creació de contingut didàctic adaptat i en la facilitació d'experiències d'aprenentatge més engrescadores i interactives. Aquest treball també exposa eines que integren la IA, tant des del punt de vista del docent com de l’estudiant, demostrant com la IA pot ser utilitzada eficaçment per millorar la pràctica educativa, adaptant els recursos i les metodologies a les demandes del segle XXI, suggerint camins per a la seva integració efectiva en l'aula i subratllant la necessitat d'una implementació reflexiva de la tecnologia en l'educació. ca
dc.description.abstract [eng] In recent years, the use of artificial intelligence (AI) has grown exponentially across various sectors, including education. This master's thesis aims to develop and exemplify educational proposals that explore how AI-based generative tools (text, image, and àudio generators) can complement and transform higher education, especially in secondary, high school, and vocational training. Despite the possibilities AI offers for personalizing learning, its penetration in the educational sector is limited. This is due to a lack of understanding, inadequate teacher training, and resistance to modifying traditional pedagogical methodologies. Despite these challenges, the potential of AI to adapt to individual needs is immense. This thesis develops the use of pedagogical techniques based on generative AI in multimedia formats (text, image, and àudio), with practical examples, highlighting their applications in creating tailored educational content and facilitating more engaging and interactive learning experiences. This thesis also presents tools that integrate AI from both the teacher's and student's perspectives, demonstrating how AI can be effectively used to improve educational practice. It adapts resources and methodologies to meet 21st-century demands, suggesting ways for effective classroom integration and emphasizing the need for a reflective implementation of technology in education. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Intel·ligència artificial ca
dc.subject.other Eines generatives ca
dc.subject.other Aplicacions pedagògiques ca
dc.subject.other Recursos didàctics ca
dc.subject.other Aprendre mitjançant tecnologia ca
dc.subject.other Artificial intelligence en
dc.subject.other Generative tools en
dc.subject.other Pedagogical applications en
dc.subject.other Educational resources en
dc.subject.other Learning through technology en
dc.title Recursos didàctics per l'aula amb eines d'intel·ligència artificial ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:56:04Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics