Recursos didàctics, ciència i coeducació: aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació

Show simple item record

dc.contributor Garau López, Maria Miquela
dc.contributor.author Serrano Muñoz, Antonio José
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-19T11:56:57Z
dc.date.issued 2023-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170238
dc.description.abstract [cat] Recentment, la implementació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l’àmbit educatiu ha suposat una revolució en el disseny i la metodologia docents utilitzats per a transmetre els coneixements a l’alumnat. D’aquesta manera, l'ús de les TIC i, de forma més específica, les TAC (Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement) suposa una eina efectiva per a l’ensenyament ja que permet una major interactivitat i dinamisme en les classes, mantenir una major motivació cap als conceptes treballats per part de l’alumnat, així com aconseguir una millor comprensió i assimilació dels conceptes teòrics i pràctics proposats, oferint un gran ventall de recursos i possibilitats a disposició del professorat. D’altra banda, és evident la necessitat d’incorporar a l’ensenyament de ciències la figura de la dona des d’una perspectiva coeducativa per distintes raons, d’entre les quals cal destacar: la gran desigualtat de gènere en els estudis de l’àmbit STEM; la invisibilització de la dona científica al llarg de la història; i l’absència de referents científics femenins en l’ensenyament de ciències a l’Educació Secundària Obligatòria (ESO); entre d’altres. Per aquest motiu, la implementació d’aquest enfocament coeducatiu en el currículum científic i, concretament, en el material didàctic utilitzat, pot suposar una potent eina per intentar fer front a les mancances esmentades anteriorment. Tot plegat, aquest Treball de Fi de Màster té com a objectiu oferir una visió global de la coeducació, la desigualtat de gènere en l’entorn acadèmic-científic, i dels recursos i materials didàctics utilitzats en la pràctica docent habitual, centrantse en les TIC i les TAC, i com aquestes darreres poden tenir un paper fonamental en l’ensenyament de les ciències des d’una visió coeducativa. A més, es presenta una proposta didàctica en forma de treball competencial que permeti aplicar les principals conclusions extretes de l’anàlisi, concretament a l’assignatura de Biologia i Geologia de 3r d’ESO. Aquesta proposta pretén tenir implicacions importants per a la millora de l’educació i la igualtat de gènere en l’àmbit científic. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Bretxa de gènere ca
dc.subject.other Científiques ca
dc.subject.other Tecnologies de la informació i la comunicació ca
dc.subject.other Recursos didàctics ca
dc.title Recursos didàctics, ciència i coeducació: aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:00Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics