Jugant amb les matemàtiques: els dards

Show simple item record

dc.contributor Ribera Puchades, Juan Miguel
dc.contributor.author Vallespir Llàsser, Miquel
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-22T09:14:14Z
dc.date.available 2025-05-22T09:14:14Z
dc.date.issued 2025-05-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170276
dc.description.abstract [cat] Aquest treball explora l’eficàcia dels dards com a eina educativa per millorar les habilitats de càlcul mental en alumnes de tercer cicle d’educació primària. La investigació parteix del problema de la percepció negativa que molts alumnes tenen cap a les matemàtiques. Amb l’objectiu de transformar aquesta percepció, es proposa una metodologia innovadora basada en el joc, utilitzant els dards com a recurs didàctic per fer l’aprenentatge més dinàmic i entretingut. El treball inclou una proposta didàctica detallada, que consisteix en diverses sessions de joc amb dards, dissenyades per fomentar el càlcul mental i millorar les habilitats matemàtiques dels alumnes. A través d'aquesta metodologia es busca que els estudiants desenvolupin una actitud més positiva envers les matemàtiques i millorin la seva capacitat de càlcul de manera divertida i interactiva. Els resultats de l’estudi mostren una millora significativa en la rapidesa i precisió del càlcul mental dels alumnes, així com una major motivació i interès per les matemàtiques. Les conclusions del treball suggereixen que la integració del joc en l'ensenyament pot ser una estratègia efectiva per superar les dificultats tradicionals en l'aprenentatge de les matemàtiques. Finalment, es recomana als docents incorporar més activitats lúdiques a les seves classes i rebre formació adequada per implementar aquestes tècniques de manera efectiva. ca
dc.description.abstract [eng] This work explores the efficiency of darts as a primary education to improve mental arithmetic skills in pupils in the third cycle of primary education. The research starts from the problem of the negative perception that many pupils have towards mathematics. With the aim of transforming this perception, an innovative methodology based on games is proposed, using darts as a didactic resource to make learning more dynamic and entertaining. The work includes a detailed didactic proposal, consisting of several sessions of games with darts, designed to encourage mental calculation and improve students' mathematical skills. Through this methodology, the aim is for students to develop a more positive attitude towards mathematics and improve their calculation skills in a fun and interactive way. The results of the study show a significant improvement in the speed and accuracy of students' mental arithmetic, as well as increased motivation and interest in mathematics. The conclusions of the study suggest that the integration of games in teaching can be an effective strategy to overcome traditional difficulties in learning mathematics. Finally, it is recommended that teachers incorporate more play activities in their classes and receive adequate training to implement these techniques effectively. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Càlcul mental ca
dc.subject.other Dards ca
dc.subject.other Mathematics ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Learning ca
dc.subject.other Game ca
dc.subject.other Mental arithmetic ca
dc.subject.other Dart ca
dc.title Jugant amb les matemàtiques: els dards ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics