La mitologia: més enllà dels déus i cosmogonies. Una proposta didàctica per a 1r d'ESO: "Els mites, el món passat i present"

Show simple item record

dc.contributor Marimon Ribas, Pau
dc.contributor.author Heiremans Andreu, Álvaro
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-26T09:02:39Z
dc.date.available 2025-05-26T09:02:39Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170305
dc.description.abstract [cat] La mitologia clàssica constitueix un dels elements més importants del llegat de la cultura grecoromana que ens ha arribat fins a l’actualitat, ja que ens permet entendre el seu pensament, la seva moral i la seva perspectiva del món. Encara que això ha justificat el seu estudi dins l’Educació Secundària Obligatòria de l’estat espanyol, la realitat és que la mitologia clàssica ha exercit un paper secundari dins l’estudi de l’antiguitat. El seu ensenyament s’ha concentrat principalment a una assignatura de caràcter optatiu: Cultura Clàssica i, fins i tot, els seus continguts s’han limitat a ensenyar quins eren els déus i altres personatges dels mites. Per aquest motiu, al llarg del treball es presenta un projecte de docència, una proposta didàctica implantada a l’assignatura de Geografia i Història de 1r d’ESO segons el concepte de situació d’aprenentatge introduït per la Ley Orgánica de Modificación de la Ley Orgánica de Educación o LOMLOE (2020). Mitjançant la seva aplicació els alumnes no només aprendran els mites i els personatges que els protagonitzaren, sinó que també entendran els motius pels quals els grecs i romans els feien servir en el passat i quina és la seva empenta en el món pressent. D’aquesta forma es fa una aportació a la direcció futura de la didàctica de la mitologia clàssica a l’educació secundària i s’apropa el mite al context de l’alumne, produint un aprenentatge molt més significatiu. ca
dc.description.abstract [eng] Nowadays, classical mythology is one of the most relevant elements of the Greco-Roman culture. Its study enables learning the morality of the Ancient Greeks and Romans, as well as their way of thinking and their vision of the world. This fact alone has justified its presence in the Spanish secondary school. However, the reality is that classical mythology does not execute an important role. Not only its presence is reduced to the optional course Cultura Clàssica, but its contents have also been reduced to know who the Olympic gods and the other characters that mostly appear in the myths were. Because of this situation, it is presented in this document a didactics proposal that is meant to be implanted in the mandatory subject Geografia i Història that takes places in 1st of ESO. This project is based on the concept “learning situation”, established by the Ley Orgánica de Modificación de la Ley Orgánica de Educación o LOMLOE, an education law that was promulgated by the Spanish Government in 2020. By the application of this proposal, students not only will learn about myths and the characters that appear in them, but also about why they were used by Ancient Greeks and Romans and how are they present in the current world. In this way, it will be established one of the many possibilities that the future path of teaching mythology in secondary education can take, as well as it will bring closer the myth to the students and their learning will be more meaningful. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Mitologia ca
dc.subject.other Grècia ca
dc.subject.other Docència ca
dc.subject.other Ensenyament de les ciències socials ca
dc.subject.other Educació de la història ca
dc.subject.other Història antiga ca
dc.subject.other Mythology ca
dc.subject.other Greece ca
dc.subject.other Teaching ca
dc.subject.other Social science education ca
dc.subject.other History education ca
dc.subject.other Ancient history ca
dc.title La mitologia: més enllà dels déus i cosmogonies. Una proposta didàctica per a 1r d'ESO: "Els mites, el món passat i present" ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:28:57Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics