[cat] Actualment, ens trobam a una societat interconnectada i amb xarxes complexes i
això es reflecteix també al món educatiu. Encara que a vegades es tendeix a reduir allò
que és educatiu a allò que passa dins una escola, hem de prendre consciència que els
aprenentatges que es transmeten als infants, també beneficien a les famílies, l’equip
docent i a la societat en què viuen. Per això, seria més adient treballar conjuntament entre
família, escola i comunitat. Aquest treball analitza la literatura científica sobre l’impacte
de la col·laboració interinstitucional a l’escola passant per la seva definició, els agents
que poden formar part de les xarxes de col·laboració, els beneficis que aporta, els
elements necessaris i les barreres per dur-la a terme i el paper del mestre de suport en la
creació d’aquestes xarxes. Els resultats obtinguts mostren que la col·laboració
interinstitucional pot donar força al teixit educatiu i social d'una comunitat, tenint un
impacte positiu i estable en el benestar dels infants. Per aconseguir-ho, s’han de garantir
recursos necessaris, fomentar una cultura de cooperació i establir polítiques educatives
inclusives que facilitin aquestes relacions.
[eng] Nowadays, we find ourselves in an interconnected society with complex networks
and this is also reflected in the educational world. Although sometimes there is a tendency
to reduce what is educational to what happens in a school, we must be aware that the
learning that is transmitted to children also benefits their families, the teaching staff and
the society where they live. For this reason, it would be more appropriate to work jointly
between family, school and community. This paper analyzes the scientific literature on
the impact of inter-institutional collaboration at school, explaining its definition, the
agents that can form part of collaborative networks, the benefits it brings, the necessary
elements and barriers to its implementation and the role of the support teacher in the
creation of these networks The results obtained show that inter-institutional collaboration
can give strength to the educational and social fabric of a community, having a positive
and stable impact on the well-being of children. To achieve this, the necessary resources
must be guaranteed, a culture of cooperation must be fostered and inclusive educational
policies must be established to facilitate these relationships.