dc.contributor |
Ripoll Gil, Elisabeth |
|
dc.contributor.author |
Fernández Aibar, Anahí |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-12T06:08:30Z |
|
dc.date.available |
2025-06-12T06:08:30Z |
|
dc.date.issued |
2025-06-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170431 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El treball de fi de grau s'enfoca a la creació d'un itinerari didàctic per estudiar l'evolució
històrica, urbana i patrimonial de Marratxí, amb la finalitat de destacar la importància de
preservar el patrimoni cultural. És un recurs educatiu innovador per fer connectar als
alumnes amb la seva història i les seves arrels de manera significativa. La metodologia
d'aquest treball es divideix en una part teòrica, que engloba la contextualització històrica i
demogràfica de Marratxí, i una part pràctica, que consisteix en la creació de dos itineraris
didàctics i d'un quadern didàctic per treballar amb els alumnes els continguts abordats. El
marc teòric del treball explora l'evolució demogràfica i urbana al llarg de la història.
S'investiga la història del municipi, des de la prehistòria fins a l'actualitat. Es debat sobre la
utilitat del patrimoni com a recurs didàctic i es posarà en qüestió la seva rellevància en el
currículum educatiu per introduir-lo de manera efectiva a les aules per enriquir
l'aprenentatge dels estudiants. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The Final Degree project is focused on the creation of a didactic itinerary to study the
historical, urban and heritage evolution of Marratxí, with the purpose of highlighting the
importance of preserving cultural heritage. It is an innovative educational resource to
connect students with their roots and history in a meaningful way. The methodology of this
work is divided into a theoretical part, which includes the historical and demographic
contextualization of Marratxí, and a practical part, which consists of the creation of two
didactic itineraries and a didactic notebook to work with the students on the subjects
addressed. The theoretical framework of the project explores demographic and urban
evolution throughout history and the history of the municipality is investigated, from
prehistory to the present day. Also, the usefulness of heritage as a teaching resource is
debated and is questioned its relevance in the educational curriculum to be effectively
introduced into classrooms to enrich student learning. |
en |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Patrimoni |
ca |
dc.subject.other |
Itinerari didàctic |
ca |
dc.subject.other |
Història |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge per descobriment |
ca |
dc.subject.other |
Currículum |
ca |
dc.subject.other |
Heritage |
ca |
dc.subject.other |
Didactic itinerary |
ca |
dc.subject.other |
History |
ca |
dc.subject.other |
Learning by discovery |
ca |
dc.subject.other |
Curriculum |
ca |
dc.title |
La història de Marratxí a través del seu patrimoni |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|