La història de Marratxí a través del seu patrimoni

Show simple item record

dc.contributor Ripoll Gil, Elisabeth
dc.contributor.author Fernández Aibar, Anahí
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-06-12T06:08:30Z
dc.date.available 2025-06-12T06:08:30Z
dc.date.issued 2025-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170431
dc.description.abstract [cat] El treball de fi de grau s'enfoca a la creació d'un itinerari didàctic per estudiar l'evolució històrica, urbana i patrimonial de Marratxí, amb la finalitat de destacar la importància de preservar el patrimoni cultural. És un recurs educatiu innovador per fer connectar als alumnes amb la seva història i les seves arrels de manera significativa. La metodologia d'aquest treball es divideix en una part teòrica, que engloba la contextualització històrica i demogràfica de Marratxí, i una part pràctica, que consisteix en la creació de dos itineraris didàctics i d'un quadern didàctic per treballar amb els alumnes els continguts abordats. El marc teòric del treball explora l'evolució demogràfica i urbana al llarg de la història. S'investiga la història del municipi, des de la prehistòria fins a l'actualitat. Es debat sobre la utilitat del patrimoni com a recurs didàctic i es posarà en qüestió la seva rellevància en el currículum educatiu per introduir-lo de manera efectiva a les aules per enriquir l'aprenentatge dels estudiants. ca
dc.description.abstract [eng] The Final Degree project is focused on the creation of a didactic itinerary to study the historical, urban and heritage evolution of Marratxí, with the purpose of highlighting the importance of preserving cultural heritage. It is an innovative educational resource to connect students with their roots and history in a meaningful way. The methodology of this work is divided into a theoretical part, which includes the historical and demographic contextualization of Marratxí, and a practical part, which consists of the creation of two didactic itineraries and a didactic notebook to work with the students on the subjects addressed. The theoretical framework of the project explores demographic and urban evolution throughout history and the history of the municipality is investigated, from prehistory to the present day. Also, the usefulness of heritage as a teaching resource is debated and is questioned its relevance in the educational curriculum to be effectively introduced into classrooms to enrich student learning. en
dc.format application/pdf 
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved 
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Patrimoni ca
dc.subject.other Itinerari didàctic ca
dc.subject.other Història ca
dc.subject.other Aprenentatge per descobriment ca
dc.subject.other Currículum ca
dc.subject.other Heritage ca
dc.subject.other Didactic itinerary ca
dc.subject.other History ca
dc.subject.other Learning by discovery ca
dc.subject.other Curriculum ca
dc.title La història de Marratxí a través del seu patrimoni ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion 
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess 


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics