dc.contributor |
Ribera Puchades, Juan Miguel |
|
dc.contributor.author |
Espinar Sesarino, Angel |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-16T10:03:00Z |
|
dc.date.available |
2025-06-16T10:03:00Z |
|
dc.date.issued |
2025-06-16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170449 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball de fi de grau té com a objectiu principal promoure la millora dels
coneixements bàsics de matemàtiques a les Illes Balears mitjançant la modificació i
implementació d'adaptacions de jocs tradicionals, utilitzant una metodologia centrada en
l'aprenentatge basat en el joc en nins del tercer cicle d'Educació Primària, específicament en el
6è curs. Per aquest motiu, en el marc teòric s'aborden diferents aspectes, des dels més generals,
com la definició del joc en un sentit ampli, fins als més específics, com la relació del joc amb
les matemàtiques. A través de la implementació dels jocs Fruits and Go! i Qui és Qui?
Matemàtic, s'han treballat els continguts de geometria i de càlcul mental amb els nins. Els
resultats de la implementació dels jocs es presenten de manera visual a través de diverses
gràfiques, en les quals es mostren les aportacions dels nins del centre
CEIP Anselm Turmeda de Palma. La millora en l'aprenentatge de diversos continguts,
l'augment en la utilització del vocabulari matemàtic i l'increment de la motivació i de
l'entusiasme a l'hora de dur a terme activitats matemàtiques són algunes de les conclusions més
destacades d'aquest treball de fi de grau. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The main objective of this bachelor's degree final project is to promote the improvement
of basic knowledge of mathematics in the Balearic Islands through the modification and
implementation of adaptations of traditional games, using a methodology focused on gamebased learning in children in the third cycle of Primary Education, specifically in the 6th year.
For this reason, the theoretical framework addresses different aspects, from the most general,
such as the definition of play in a broad sense, to the most specific, such as the relationship
between play and mathematics. Through the implementation of the games Fruits and Go! and
Who's Who? Mathematician, the contents of geometry and mental calculation have been
worked on with the children. The results of the implementation of the games are presented
visually through various graphs, in which the contributions of the children of the CEIP Anselm
Turmeda center in Palma are shown. The improvement in the learning of various contents, the
increase in the use of mathematical vocabulary and the increase in motivation and enthusiam when carrying out mathematical activities are some of the most outstanding conclusions of this
final degree project. |
en |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports |
ca |
dc.subject.other |
Joc |
ca |
dc.subject.other |
Modificació |
ca |
dc.subject.other |
Geometria |
ca |
dc.subject.other |
Càlcul mental |
ca |
dc.subject.other |
Experiència d’aula |
ca |
dc.subject.other |
Game |
ca |
dc.subject.other |
Modification |
ca |
dc.subject.other |
Geometry |
ca |
dc.subject.other |
Mental calculation |
ca |
dc.subject.other |
Classroom experience |
ca |
dc.title |
Aprenentatge basat en jocs: una eina per transformar l'aprenentatge de les matemàtiques |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|