Aprenentatge basat en jocs: una eina per transformar l'aprenentatge de les matemàtiques

Show simple item record

dc.contributor Ribera Puchades, Juan Miguel
dc.contributor.author Espinar Sesarino, Angel
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-06-16T10:03:00Z
dc.date.available 2025-06-16T10:03:00Z
dc.date.issued 2025-06-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170449
dc.description.abstract [cat] El present treball de fi de grau té com a objectiu principal promoure la millora dels coneixements bàsics de matemàtiques a les Illes Balears mitjançant la modificació i implementació d'adaptacions de jocs tradicionals, utilitzant una metodologia centrada en l'aprenentatge basat en el joc en nins del tercer cicle d'Educació Primària, específicament en el 6è curs. Per aquest motiu, en el marc teòric s'aborden diferents aspectes, des dels més generals, com la definició del joc en un sentit ampli, fins als més específics, com la relació del joc amb les matemàtiques. A través de la implementació dels jocs Fruits and Go! i Qui és Qui? Matemàtic, s'han treballat els continguts de geometria i de càlcul mental amb els nins. Els resultats de la implementació dels jocs es presenten de manera visual a través de diverses gràfiques, en les quals es mostren les aportacions dels nins del centre CEIP Anselm Turmeda de Palma. La millora en l'aprenentatge de diversos continguts, l'augment en la utilització del vocabulari matemàtic i l'increment de la motivació i de l'entusiasme a l'hora de dur a terme activitats matemàtiques són algunes de les conclusions més destacades d'aquest treball de fi de grau. ca
dc.description.abstract [eng] The main objective of this bachelor's degree final project is to promote the improvement of basic knowledge of mathematics in the Balearic Islands through the modification and implementation of adaptations of traditional games, using a methodology focused on gamebased learning in children in the third cycle of Primary Education, specifically in the 6th year. For this reason, the theoretical framework addresses different aspects, from the most general, such as the definition of play in a broad sense, to the most specific, such as the relationship between play and mathematics. Through the implementation of the games Fruits and Go! and Who's Who? Mathematician, the contents of geometry and mental calculation have been worked on with the children. The results of the implementation of the games are presented visually through various graphs, in which the contributions of the children of the CEIP Anselm Turmeda center in Palma are shown. The improvement in the learning of various contents, the increase in the use of mathematical vocabulary and the increase in motivation and enthusiam when carrying out mathematical activities are some of the most outstanding conclusions of this final degree project. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Modificació ca
dc.subject.other Geometria ca
dc.subject.other Càlcul mental ca
dc.subject.other Experiència d’aula ca
dc.subject.other Game ca
dc.subject.other Modification ca
dc.subject.other Geometry ca
dc.subject.other Mental calculation ca
dc.subject.other Classroom experience ca
dc.title Aprenentatge basat en jocs: una eina per transformar l'aprenentatge de les matemàtiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics