dc.contributor |
Vich Coll, Antonio |
|
dc.contributor.author |
Reinoso Parets, Margarita |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-08-04T11:42:01Z |
|
dc.date.available |
2025-08-04T11:42:01Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-07 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/171071 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El fenomen migratori és una realitat cada vegada més present a la societat i,
per tant, en els centres educatius. Aquest treball final té com a objectiu abordar
la gestió del dol migratori, la integració i la inclusió de l'alumnat immigrant en el
context escolar, ajudant en el seu benestar emocional i psicològic.
En primer lloc, és fonamental comprendre el procés de pèrdua de vincles
afectius, del context cultural i social, així com considerar l'adaptació a la nova
cultura.
Aquests estudiants necessiten un procés d'adaptació tant en la societat com en
l'àmbit escolar, tenint en compte factors com el suport social, l'autoestima, les
habilitats d'afrontament i les barreres lingüístiques i culturals.
L’objectiu principal és desenvolupar estratègies i recursos específics dins del
Pla d'Acció Tutorial (PAT) per a fer costat als estudiants en el seu procés
d'adaptació i promoure el seu benestar en el context escolar, així com proposar
i/o millorar els protocols d’acollida establerts. Per tant, s’ha d’implementar
programes de suport emocional i estratègies per la correcta integració i inclusió
en la nova realitat i formar als docents en competències interculturals, a part de
fomentar la creació d'espais de trobada i diàleg intercultural. S’ha de dissenyar
intervencions educatives emmarcades a dins del PAT que siguin efectives i
facilitin aquesta integració i inclusió des dels centres.
Donar suport a la diversitat cultural no tan sols beneficia a una part de
l’alumnat, sinó que també enriqueix a tota la comunitat educativa en el seu
conjunt, promovent un ambient de respecte, empatia i suport mutu. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Integració |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Nouvinguts |
ca |
dc.subject.other |
Acollida |
ca |
dc.subject.other |
Benestar |
ca |
dc.title |
Gestió del dol migratori: integració i inclusió de l’alumnat nouvingut dins dels centres educatius |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:56:09Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|