[cat] Introducció: L’ansietat i la depressió constitueixen els problemes de salut mental més
importants en la infantesa. Molts s’expressen a través de conductes problema. Això,
mostra la necessitat d’implementar programes per combatre els trastorns emocionals i
conductuals en la infància. Un programa transdiagnòstic que intervé en l’ansietat i la
depressió és el Super Skills for Life (SSL). El treball té 3 objectius. Mètode: es van
seleccionar 5 infants de 9 anys i per tots es van avaluar 8 variables; després, per cada un,
es va dur un registre diari sobre la conducta problema diana. Va haver tres fases: pretractament, durant i post-tractament. Resultats: s’observen canvis tant en les variables
avaluades comunament com en les conductes problema de cada participant. Discussió:
hi ha aprenentatge i satisfacció amb el programa; els efectes de millora de TND, INT anx
i DEP són grans; en RS i ANX inf la millora és petita. Per les mesures de DE, HHAA i ANX
pares s’observen empitjoraments. Per les conductes problema, tant la freqüència com la
intensitat de BA presenten reduccions. La freqüència de les EI també s’ha reduït, però no
la intensitat. Conclusió: el protocol pot ser aplicat per una terapeuta en formació; el SSL
ha comportant canvis positius per la majoria dels participants, a part d’aprenentatge i
satisfacció. Els resultats obren una porta a futures investigacions sobre l’aplicació del SSL.