[cat] L’objectiu d’aquest Treball de Fi de Màster és la creació d'un programa de
mentoria per a professorat novell. Tot reconeixent els grans reptes que
enfronten els nous docents en el seu procés d'integració en el món de la
docència, aquesta proposta pretén oferir acompanyament i assessorament
docent des d'un enfocament més proper, reconeixent la importància de la
dimensió emocional en el procés d'adaptació i de construcció de la identitat
professional. L’intenció és que aquesta programa sigui un complement al
períodes de tutorització ja existents al sistema públic d'educació, amb la
novetat de què aquest espai d'aprenentatge no estigui només destinat a ajudar
al professor nou sinó que també impulsi al mentor a desenvolupar-se
professionalment. Aixi, doncs, a la vegada que s'ofereix un suport emocional
que fomenta la confiança i el benestar del professorat novell, ambdós
desenvolupen noves competències, habilitats, i creixen en l'àmbit professional,
afavorint la formació contínua i aconseguint d'aquesta manera crear un clima
col·laboratiu d'aprenentatge. Per dur-ho a la pràctica, la proposta té en
consideració tots els aspectes que condicionen el desenvolupament com la
disponibilitat horària, els mitjans necessaris, les necessitats de
desenvolupament del professorat, les estructures recomanades per a
programes de mentoria, etc. i en conseqüència està plantejat de manera que
permeti flexibilitat quant a aspectes com la temporalització i els mitjans (es
promou l'ús de tecnologies per a la comunicació) amb la intenció de plantejar
una proposta assumible i pràctica per a la vida real. La idea principal és que
millorant la qualitat del professorat, tothom surti guanyant: els estudiants reben
una millor educació, els professionals se senten més preparats i satisfets amb
la seva feina i es crea una dinàmica col·laborativa que millora la cultura del
centre.