| dc.contributor | Moreno Tallón, Francisca | |
| dc.contributor.author | Díaz Pimentel, Catalina Ariane | |
| dc.date | 2024 | |
| dc.date.accessioned | 2025-09-29T12:42:55Z | |
| dc.date.issued | 2024-07-09 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/171475 | |
| dc.description.abstract | [cat] L’objectiu d’aquest Treball de Fi de Màster és la creació d'un programa de mentoria per a professorat novell. Tot reconeixent els grans reptes que enfronten els nous docents en el seu procés d'integració en el món de la docència, aquesta proposta pretén oferir acompanyament i assessorament docent des d'un enfocament més proper, reconeixent la importància de la dimensió emocional en el procés d'adaptació i de construcció de la identitat professional. L’intenció és que aquesta programa sigui un complement al períodes de tutorització ja existents al sistema públic d'educació, amb la novetat de què aquest espai d'aprenentatge no estigui només destinat a ajudar al professor nou sinó que també impulsi al mentor a desenvolupar-se professionalment. Aixi, doncs, a la vegada que s'ofereix un suport emocional que fomenta la confiança i el benestar del professorat novell, ambdós desenvolupen noves competències, habilitats, i creixen en l'àmbit professional, afavorint la formació contínua i aconseguint d'aquesta manera crear un clima col·laboratiu d'aprenentatge. Per dur-ho a la pràctica, la proposta té en consideració tots els aspectes que condicionen el desenvolupament com la disponibilitat horària, els mitjans necessaris, les necessitats de desenvolupament del professorat, les estructures recomanades per a programes de mentoria, etc. i en conseqüència està plantejat de manera que permeti flexibilitat quant a aspectes com la temporalització i els mitjans (es promou l'ús de tecnologies per a la comunicació) amb la intenció de plantejar una proposta assumible i pràctica per a la vida real. La idea principal és que millorant la qualitat del professorat, tothom surti guanyant: els estudiants reben una millor educació, els professionals se senten més preparats i satisfets amb la seva feina i es crea una dinàmica col·laborativa que millora la cultura del centre. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament | ca |
| dc.subject | 372 - Ensenyament preescolar i elemental | ca |
| dc.subject.other | Docent | ca |
| dc.subject.other | Acompanyament | ca |
| dc.subject.other | Mentoria | ca |
| dc.subject.other | Novell | ca |
| dc.subject.other | Expert | ca |
| dc.title | Promoció de la col·laboració educativa a través d'un programa de mentoria entre professorat, des del departament d'orientació | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2025-01-22T10:56:12Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess |