Promoció de la col·laboració educativa a través d'un programa de mentoria entre professorat, des del departament d'orientació

Show simple item record

dc.contributor Moreno Tallón, Francisca
dc.contributor.author Díaz Pimentel, Catalina Ariane
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-29T12:42:55Z
dc.date.issued 2024-07-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171475
dc.description.abstract [cat] L’objectiu d’aquest Treball de Fi de Màster és la creació d'un programa de mentoria per a professorat novell. Tot reconeixent els grans reptes que enfronten els nous docents en el seu procés d'integració en el món de la docència, aquesta proposta pretén oferir acompanyament i assessorament docent des d'un enfocament més proper, reconeixent la importància de la dimensió emocional en el procés d'adaptació i de construcció de la identitat professional. L’intenció és que aquesta programa sigui un complement al períodes de tutorització ja existents al sistema públic d'educació, amb la novetat de què aquest espai d'aprenentatge no estigui només destinat a ajudar al professor nou sinó que també impulsi al mentor a desenvolupar-se professionalment. Aixi, doncs, a la vegada que s'ofereix un suport emocional que fomenta la confiança i el benestar del professorat novell, ambdós desenvolupen noves competències, habilitats, i creixen en l'àmbit professional, afavorint la formació contínua i aconseguint d'aquesta manera crear un clima col·laboratiu d'aprenentatge. Per dur-ho a la pràctica, la proposta té en consideració tots els aspectes que condicionen el desenvolupament com la disponibilitat horària, els mitjans necessaris, les necessitats de desenvolupament del professorat, les estructures recomanades per a programes de mentoria, etc. i en conseqüència està plantejat de manera que permeti flexibilitat quant a aspectes com la temporalització i els mitjans (es promou l'ús de tecnologies per a la comunicació) amb la intenció de plantejar una proposta assumible i pràctica per a la vida real. La idea principal és que millorant la qualitat del professorat, tothom surti guanyant: els estudiants reben una millor educació, els professionals se senten més preparats i satisfets amb la seva feina i es crea una dinàmica col·laborativa que millora la cultura del centre. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Docent ca
dc.subject.other Acompanyament ca
dc.subject.other Mentoria ca
dc.subject.other Novell ca
dc.subject.other Expert ca
dc.title Promoció de la col·laboració educativa a través d'un programa de mentoria entre professorat, des del departament d'orientació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:56:12Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics