La present memòria de Treball de Final de Màster consisteix en la
proposta d'un projecte didàctic per al Palau de l'Almudaina. El principal motiu
de l'elecció d'aquest tema fou la inexistència d'un programa així en l'actualitat.
Fins al dia d'avui, les visites escolars al palau es limiten a visites guiades de
caràcter general adaptades a un llenguatge més senzill. D'altra banda, amb
aquest projecte, que s'adequaria als continguts curriculars de cada cicle
escolar, permetria la possibilitat d’explicar continguts propis de la Història,
Història de l’Art i de la Geografia de manera transversal amb un mateix element
patrimonial.
A través de l'anàlisi d'altres programes que es desenvolupen a palaus
arreu de l'Estat, s'ha pogut comprovar la viabilitat del projecte per una banda,
però també la complexitat i profunditat amb què es poden treballar els palaus
de cara als escolars. D'altra banda cal esmentar que aquest palau forma part
de Patrimoni Nacional i és un dels atractius de la ciutat i de l'illa. Per tant
seguint aquestes línies d'actuació hem creat un programa didàctic per
Secundària per tal de conèixer el Palau de l'Almudaina a través d'un seguit
d'activitats i visites didàctiques. D’aquesta manera l'objectiu final d'aquest
treball és el de donar a conèixer el Palau de l’Almudaina per tal de valorar,
conservar i estimar el nostre patrimoni, a través de l'educació.
Finalment, aquest programa ofereix una darrera avantatja i és que gràcies
a la seva ubicació veïnada de la Seu, i el seu vigent projecte de visites
didàctiques que es duen a terme a la Catedral, completaria i milloraria l'oferta
didàctica i cultural de la zona.