Al mòdul Tècniques Bàsiques d’Infermeria (TBI), corresponent al currículum del
cicle formatiu de grau mitjà de Tècnic en Cures Auxiliars d’Infermeria (TCAI), és
el que major càrrega lectiva té i els seus continguts són majoritàriament
pràctics.
En aquest treball es planteja l’existència de dificultats per a l’avaluació dels
citats continguts pràctics. Amb la finalitat de descriure dits entrebancs s’ha
realitzat una recerca bibliogràfica per conèixer l’estat de la qüestió i una
enquesta entre una mostra de docents en la matèria.
D’una banda s’evidencia la manca de publicacions referents a la temàtica
d’interès. D’altra, els resultats de l’enquesta han confirmat el plantejament
inicial. Les dificultats per aconseguir l’objectivitat, l’elevada ràtio i el factor
temps han estat els impediments manifestats pels enquestats amb una major
freqüència. Com a conseqüència d’aquests factors, el col·lectiu justifica el
reduït nombre d’exercicis d’avaluació, en la majoria de casos trimestral. Per a
donar solució a la problemàtica plantejada s’ha creat un instrument, que pretén
ser útil a aquest col·lectiu: una rúbrica per a l’avaluació de TBI.