Proposta d’un nou enfocament per a la didàctica dels processos de nutrició humana

Show simple item record

dc.contributor Estades Castañer, Joan Antoni
dc.contributor.author Ribot Riera, Maria Antònia
dc.date.accessioned 2016-02-10T10:41:52Z
dc.date.available 2016-02-10T10:41:52Z
dc.date.issued 2016-02-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/1806
dc.description.abstract El currículum de l’educació secundària obligatòria de les Illes Balears, proposat per la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa, reuneix 7 blocs sobre Biologia i Geologia, els quals s’hauran de distribuir entre els dos cursos de 1r i 3r d’ESO. Un d’aquests blocs és “Les persones i la salut. Promoció de la salut”, i entre els seus continguts destaquen, per a aquest TFM, l’organització del cos humà i la funció de nutrició. La nutrició engloba els quatre processos de digestió, respiració, circulació i excreció. Diferents autors han demostrat les principals concepcions errònies que presenten els joves respecte de la nutrició. A partir de la bibliografia consultada s’ha dissenyat, duit a terme i analitzat un qüestionari específic amb objectius molt concrets per tal d’identificar els principals obstacles en l’aprenentatge dels processos de la nutrició. Els resultats d’aquest qüestionari han corroborat els principals conflictes cognitius detectats en la bibliografia. A partir de les orientacions curriculars, resultats de la recerca bibliogràfica i qüestionari, opinió personal, nivell de desenvolupament cognitiu dels alumnes i tenint en compte la diversitat de les aules, s’ha dissenyat una proposta didàctica útil i viable que pretén fer front a la desmotivació dels estudiants i manca d’assimilació de la nutrició. Per això la present proposta didàctica es centra en dos pilars. En primer lloc, per tal de facilitar la comprensió dels processos de nutrició, l’enfocament de la proposta és de caire global i integrador, mitjançant la interrelació constant dels diferents processos al llarg de la unitat didàctica. En segon lloc, per tal de motivar l’alumnat, s’han dissenyat un conjunt d’activitats pràctiques motivadores a partir de l’ús d’instruments de mesura de les constats vitals. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Proposta d’un nou enfocament per a la didàctica dels processos de nutrició humana ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.subject.keywords Nutrició humana ca
dc.subject.keywords ESO ca
dc.subject.keywords Constants vitals ca
dc.subject.keywords Visió integradora ca
dc.subject.keywords Didactic ca
dc.subject.keywords Teaching ca
dc.subject.keywords Human nutrition ca
dc.subject.keywords Vital signs ca
dc.subject.keywords Integrated vision ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics