Aquest treball, com bé indica el seu títol, té el seu epicentre en una App
que es titula iReal Pro. Aquesta és una aplicació que es caracteritza sobretot
per crear “play-backs” harmonitzats a més de 1000 cançons, modificables en
temps, tonalitat, estil i nombre de repeticions. També ofereix la possibilitat de
crear cançons, elaborar llistes i compartir-les. Aquesta aplicació s'analitzarà en
funció del context educatiu a la secundària i la llei vigent.
A mesura que un es vagi endinsant dins el treball, es trobarà amb la
justificació personal de l'elecció d'aquest tema tan concret.
Seguidament, hi ha els objectius del treball, centrats en els tres àmbits
principals de l'educació: centre, professor i alumne.
Més endavant, el treball parla de l'estat actual de la qüestió. Les App són
una realitat per als alumnes i també per al professorat, però s'aprofiten
aquestes a a l'aula? O són vistes com un enemic de l'aprenentatge? Durant
aquest apartat es parla d'avantatges i beneficis d'usar les Apps a l'aula i de si
l'App iReal Pro o alguna de similar és usada pel professorat de música a l'àmbit
de la secundària.
El cos central del treball es centra en fer un anàlisi de 3 aplicacions més
(Fake Book, Chord Book, iGig Book) a part de la central, triades amb un criteri
de descàrregues dels usuaris, possibilitats, valoració dels usuaris i relació amb
els objectius que persegueix el currículum de música de les Illes Balears. A part
de l'anàlisi hi trobam un quadre comparatiu de les possibilitats que ofereixen les
4 aplicacions.
I la part més important del treball: Què podem treballar a l'aula amb
aquestes aplicacions? Aquest apartat incorpora un llistat d'activitats que es
poden treballar, relacionades amb la interpretació, l'audició, la composició,
teoria musical, improvisació i creació, maneig de dispositius digitals, ritme,
llenguatge musical i la reflexió i la crítica.
Un altre apartat de cabdal importància és la justificació amb el
currículum, on es fa un repàs a aquest relacionant-lo amb els objectius del treball, la metodologia del professorat, la contribució a les competències
bàsiques i la relació entre les activitats del treball i els objectius del currículum.
Ja per acabar ens trobam amb les conclusions del treball, centrades
sobretot en la qüestió de si és possible aplicar aquest treball a l'aula.