L'App "iReal Pro": comparativa amb altres aplicacions i possibilitats pràctiques a l'aula de secundària

Show simple item record

dc.contributor Fraile Gómez, Marcos
dc.contributor.author Rigo Roig, Miquel Àngel
dc.date.accessioned 2016-02-10T10:45:10Z
dc.date.available 2016-02-10T10:45:10Z
dc.date.issued 2016-02-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/1807
dc.description.abstract Aquest treball, com bé indica el seu títol, té el seu epicentre en una App que es titula iReal Pro. Aquesta és una aplicació que es caracteritza sobretot per crear “play-backs” harmonitzats a més de 1000 cançons, modificables en temps, tonalitat, estil i nombre de repeticions. També ofereix la possibilitat de crear cançons, elaborar llistes i compartir-les. Aquesta aplicació s'analitzarà en funció del context educatiu a la secundària i la llei vigent. A mesura que un es vagi endinsant dins el treball, es trobarà amb la justificació personal de l'elecció d'aquest tema tan concret. Seguidament, hi ha els objectius del treball, centrats en els tres àmbits principals de l'educació: centre, professor i alumne. Més endavant, el treball parla de l'estat actual de la qüestió. Les App són una realitat per als alumnes i també per al professorat, però s'aprofiten aquestes a a l'aula? O són vistes com un enemic de l'aprenentatge? Durant aquest apartat es parla d'avantatges i beneficis d'usar les Apps a l'aula i de si l'App iReal Pro o alguna de similar és usada pel professorat de música a l'àmbit de la secundària. El cos central del treball es centra en fer un anàlisi de 3 aplicacions més (Fake Book, Chord Book, iGig Book) a part de la central, triades amb un criteri de descàrregues dels usuaris, possibilitats, valoració dels usuaris i relació amb els objectius que persegueix el currículum de música de les Illes Balears. A part de l'anàlisi hi trobam un quadre comparatiu de les possibilitats que ofereixen les 4 aplicacions. I la part més important del treball: Què podem treballar a l'aula amb aquestes aplicacions? Aquest apartat incorpora un llistat d'activitats que es poden treballar, relacionades amb la interpretació, l'audició, la composició, teoria musical, improvisació i creació, maneig de dispositius digitals, ritme, llenguatge musical i la reflexió i la crítica. Un altre apartat de cabdal importància és la justificació amb el currículum, on es fa un repàs a aquest relacionant-lo amb els objectius del treball, la metodologia del professorat, la contribució a les competències bàsiques i la relació entre les activitats del treball i els objectius del currículum. Ja per acabar ens trobam amb les conclusions del treball, centrades sobretot en la qüestió de si és possible aplicar aquest treball a l'aula. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title L'App "iReal Pro": comparativa amb altres aplicacions i possibilitats pràctiques a l'aula de secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record