Metodologies creatives i innovadores pel treball en equip

Show simple item record

dc.contributor Tomás Bergas, Damián
dc.contributor.author Ferrer Mayol, Antoni
dc.date.accessioned 2016-02-16T11:07:43Z
dc.date.available 2016-02-16T11:07:43Z
dc.date.issued 2016-02-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/1839
dc.description.abstract L’escola ha anat evolucionant durant l’història. Però, fins ara, la metodologia predominant per donar classe ha estat i segueix sent l’anomenada classe magistral, encara que la d’avui en dia no te res a veure amb la de fa cinquanta anys, on el professor era l’únic transmissor de coneixement i l’alumnat un receptor passiu que rebia la informació en silenci, la repetia i la memoritzava, no deixant massa espai per a la reflexió. Avui en dia, el creixent desenvolupament de les noves tecnologies de la informació i la comunicació, l'accelerat cúmul d'informació i l'omnipresència de les comunicacions en l'entorn social, contribueixen a que en l'àmbit educatiu es duguin a terme les necessàries transformacions per adequar-se a una societat en estat de canvi permanent, amb noves necessitats i valors. Però, i el sistema educatiu, ha evolucionat? Doncs evidentment les classes en qué jo m’he format no són les de fa cinquanta anys, però encara hi ha aspectes que s’assemblen. Els mètodes són bàsicament els mateixos, tot i que hi ha una certa flexibilitat que ajuda a l’alumne a raonar fins a cert punt. Durant el període de pràctiques, vaig visitar diferents grups per veure com es comportaven i sobretot per veure com actuava el professor. En alguns d’aquests grups, vaig notar que treballaven d’una manera diferent a l’habitual. L’ambient de la classe era molt agradable, es notava que hi havia molt de companyerísme. I sobretot, ells eren els protagonistes. La metodologia que s’estava utilitzant en aquella classe era la d’Aprenentatge Cooperatiu o bé, Treball en Equip. En aquest treball s’explica en què consisteix aquesta tècnica, les virtuts que aporta, l’explicació de les diferents estructures d’aprenentatge, els criteris i formació d’equips, diferents tècniques per l’aprenentatge cooperatiu, i un llistat de tecnologies TIC que es poden utilitzar i d’altres que de fet ja s’utilitzen dins aquesta metodologia. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Metodologies creatives i innovadores pel treball en equip ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.subject.keywords Motivació ca
dc.subject.keywords Cooperació ca
dc.subject.keywords Estratègia ca
dc.subject.keywords Interpersonal ca
dc.subject.keywords Resultat ca
dc.subject.keywords Motivation ca
dc.subject.keywords Cooperation ca
dc.subject.keywords Strategy ca
dc.subject.keywords Interpersonal ca
dc.subject.keywords Result ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record