dc.contributor |
Valriu Llinàs, Caterina |
|
dc.contributor.author |
Font Bergas, Catalina Laura
|
|
dc.date |
2015 |
|
dc.date.accessioned |
2017-11-02T13:12:30Z |
|
dc.date.available |
2017-11-02T13:12:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-02 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/2915 |
|
dc.description.abstract |
[cat]En aquest treball es parla, principalment, de l'animació a la lectura a les escoles a traves
d'àlbums il·lustrats.
Comença explicant que és el concepte de lectura, com s'aprèn a llegir i la relació entre text i
imatge. La relació entre text i imatge és un punt fonamental per entendre l'aprenentatge de la
lectura a través d'àlbums il·lustrats ja que aquests enllacen molt bé una cosa amb l'altra.
Quan s'aprèn a llegir s'ha de tenir en compte que necessitem recolzar-nos en algun format que
ens ajudi a desxifrar les paraules, això ho fan molt bé les imatges, encara que no descriguin el
text ajuden a imaginar i a donar-li un context i sobretot a aquestes edats primerenques les
il·lustracions són atractives i motivadores.
Quant a l'animació a la lectura, s'ha de saber que la pròpia paraula animar, moure, vol dir portar
o acompanyar a alguna cosa. Per això els mestres tenim un gran treball, el d'acompanyar en
l'aprenentatge a la lectura, hem de conduir als nens i nenes cap a la lectura i fer que sigui una
activitat atractiva per a ells.
Parlem també dels inicis de l'animació a la lectura, una biblioteca francesa que va adaptar tot el
seu espai perquè els nens se sentissin bé a l'hora de començar a llegir. Així com també
organitzaven activitats per apropar als nens tant a la biblioteca com a la lectura en general. Es
tracta que la lectura es converteixi en un plaer i que interioritzin i gaudeixin de cada lectura.
Les activitats d'animació a la lectura han de ser sobretot lúdiques, flexibles i obertes, per
adaptar-se a cada nen i al seu camí en l'aprenentatge de l’hàbit lector.
A les escoles hauria de ser obligatori tenir projectes d'animació a la lectura, encara no és així
en tots els col·legis, però cada vegada es té més consciència de transmetre l’hàbit lector als
alumnes. Sobretot a través dels àlbums il·lustrats, ja que són la millor eina en la qual recolzarse
per iniciar-se en la lectura, primer amb les il·lustracions i més endavant introduint el text.
L'ús pedagògic d'aquest material és fonamental, es pot treure profit de totes les obres publicades
fins al moment, simplement amb la lectura oral de la història que expliquen i mostrant les
il·lustracions o arribant a realitzar activitats de lectura i escriptura individual o en petits grups,
amb aquest material és molt fàcil fer atractiu l’hàbit lector a traves d'activitats lúdiques per als
alumnes. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng]In this project it is, mainly, encouraging reading at schools through picture books.
Start explaining what the concept of reading, how we learn to read and the relationship between
text and image. The relationship between text and image is a key point to understand the
learning to read through picture books since they link very well one thing with the other. When
you learn to read you have to bear in mind that we need to support us in some format that will
help us to decipher the words, this images do very well, although they do not describe the text
help to imagine and to give you a context and above all to those early ages illustrations are
attractive and motivating.
In terms of reading encouraging, you have to know the word animate, move, ... lead or
accompany something. Therefore, teachers have a great job, the support in learning to read, we
have to drive to the boys and girls towards reading and make it an attractive activity for them.
We speak also of the beginning of the animation to the reading, a French library I adapt all your
space so that children feel when it start reading.
As well they organized activities to bring the children to the library and reading in general.It is
that reading becomes a pleasure and they internalize and enjoy each reading. Reading activities
should be above all playful, flexible and open, to adapt to each child and his way in the learning
of the habit reader.
Schools should be required to take reading projects, still it is not so in all schools, but
increasingly more aware of transmitting the habit reader to students. Above all through the
picture books, since they are the best tool in which support to start reading, first with
illustrations and later by entering the text.
Teaching this material use is critical, you can take advantage of all the published works so far,
simply with the oral reading of history which have and showing illustrations or reaching
activities read / write individually or in small groups, this material is very easy to make
attractive the habit reader through activities for students. |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject.classification |
Matèries generals UIB::Educació |
ca |
dc.title |
Animació a la lectura i àlbums il·lustrats |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.subject.keywords |
animació |
ca |
dc.subject.keywords |
lectura |
ca |
dc.subject.keywords |
àlbums |
ca |