[cat] Actualment, dins el context escolar, la diversitat d'alumnat és un fet cada cop més present dins les aules. Conseqüentment, els docents, han de cercar estratègies i respostes educatives vàlides per tal de poder atendre les dificultats i necessitats que puguin presentar els seus alumnes.
El present treball és una proposta d'intervenció dins l'aula per a millorar el nivell de competència lingüística de quatre infants, que presenten dificultats del llenguatge, seguint un model totalment inclusiu. Així doncs, realitzarem una prova lingüística centrada especialment amb els tres components del llenguatge: la morfosintaxi, la semàntica i la pragmàtica, per tal d'esbrinar la seva competència lingüística.
Posteriorment durem a terme un seguit d'activitats, dinàmiques i engrescadores, a partir dels anomenats Grups Interactius, per tal d’intentar millorar el nivell inicial del qual partim. Finalment, es realitzarà una darrera prova que ens permetrà extreure les valoracions i posteriors conclusions sobre l’evolució dels infants.
[eng] Currently, within the school context, the diversity of students is a fact increasingly present in the classroom. Consequently, teachers, have to find strategies and educational responses which are valid in order to address the difficulties and needs that may present their students. The present work is a proposal of intervention in the classroom to improve the level of linguistic competence of four children, with language difficulties, following a fully inclusive model. So, we will make a linguistic test focused with the three components of the language: the morph syntax, semantics and pragmatics, in order to find out their linguistic competence. Later we will undertake a series of dynamic and exciting activities from the so-called Interactive Groups, in order to try to improve the initial level of which we headed from. Finally, there will be a last test that will allow us to extract the assessments and conclusions on the development of children