[cat] El procés d’ensenyament-aprenentatge inclou tot un conjunt d’ítems que en condicionen la qualitat. Després d’una recerca bibliogràfica s’ha pogut observar que hi ha factors molt importants com poden ser l’autoconcepte, la motivació, les emocions... que puguin tenir els infants influeix fortament en el seu procés d’aprenentatge i les matemàtiques no en són una excepció. El mestre és el responsable de que els infants aprenguin, però és necessari que no només es centri en la transmissió de conceptes sinó que també tingui present l’estat emocional i la percepció de l’infant, tan a nivell personal com referit a les matemàtiques.
Una experiència a quatre escoles completament diferents en quan a context, metodologia i tipologia d’alumnes ha permès veure una pinzellada del que passa actualment a les escoles, sempre des d’un punt de vista completament objectiu i sense afirmar res de forma concloent
[eng] The process of teaching and learning includes a set of items that conditions its quality. After a bibliographic research, we could observe that there are a lot of important factors that can be self-concept, motivation, emotions, etc., that can have a big influence in an infant learning process and mathematics is not an exception. The teacher is the one responsible for the kids to learn, but it is necessary for the teacher not only to concentrate in the transmission of concepts but should also have in mind the emotional state and the perception of the infant, both at a personal level and in a mathematical area.
An experience in four different schools in terms of context, methodology and typology of students allowed us to see a touch of what is really happening in schools, always from a completely objective point of view.