Trastorn per Dèficit D’Atenció amb Hiperactivitat (TDA-H): com treballar-lo.

Show simple item record

dc.contributor Rodríguez Rodríguez, Rosa Isabel
dc.contributor.author Coll Cantallops, Margalida
dc.date.accessioned 2017-11-17T07:55:18Z
dc.date.available 2017-11-17T07:55:18Z
dc.date.issued 2017-11-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3435
dc.description.abstract [cat] Avui dia, gairebé totes les escoles d’Educació Primària presenten casos amb nins amb Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDA-H). Per aquest motiu, es pretén dur a terme diferents metodologies per aconseguir el major rendiment en el procés d’aprenentatge d’aquest tipus d’alumnat amb els recursos i necessitats adients perquè facilitin el seu aprenentatge independentment de quin sigui el seu ritme. En el present treball, es pretén aconseguir la millora de l’estat emocional i conductual i un augment en la concentració de les tasques a partir d’un dossier d’activitats centrades en les àrees de Llengua Catalana i Llengua Castellana per els alumnes del Col.legi Públic “Es Puig” de Lloseta amb el grup de quart de primària, concretament, amb els alumnes amb TDAH i en altres ocasions amb la participació de tot el grup-classe. Per una banda, les activitats s’han dissenyat amb material manipulatiu senzill i visual. Per altra banda, el treball realitzat amb aquestes activitats manipulatives i lúdiques, algunes agrupades en petit grup i d’altres en gran grup, l’alumnat ha pogut aprendre divertint-se i gaudint de l’aprenentatge. Finalment, a partir de l’observació durant la proposta didàctica i l’avaluació que s’ha duit a terme en tot el procés d’activitats, s’ha pogut justificar que generalment, la motivació, la conducta i el nivell de concentració ha resultat ser bastant positiu. ca
dc.description.abstract [eng] Nowadays, almost all primary schools have some cases of children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). For this reason, it is intended to carry out a variety of methodologies in order to achieve the highest performance in the learning process of this type of students with the adequate needs and resources to facilitate learning regardless of their pace. In this essay, we try to achieve an improvement of the emotional state and behaviour and an increase in the concentration of tasks from a file of activities focused on the areas of Catalan and Spanish language designed for fourth year of elementary school students from the state school " Es Puig " in Lloseta, specifically with students with ADHD and on other occasions with the participation of the whole class-group. On one hand, the activities have been designed with simple manipulative and visual material. On the other hand, due to the work done with these manipulative and playful activities, some clustered in small groups and others in larger groups, students were able to learn having fun and enjoying learning. Finally, through the observation during the educational proposal and the assessment that has been carried out through the whole activities’ process, it has been proved that, generally, the motivation, the good behaviour and the concentration level have had quite a positive result. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Trastorn per Dèficit D’Atenció amb Hiperactivitat (TDA-H): com treballar-lo. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords dèficit d’atenció ca
dc.subject.keywords trastorn ca
dc.subject.keywords hiperactivitat ca
dc.subject.keywords tractament ca
dc.subject.keywords TDAH ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record